به گزارش پارس به نقل از شفقنا علی اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دفاعیات باشگاه مس کرمان درباره مبالغ واریز شده به حساب “م.ن”  تاکنون موجه نبوده است، اظهار کرد: “م.ن” توسط بازپرسی کارکنان دولت بازداشت و بازجویی های لازم نیز توسط حراست وزارت ورزش و جوانان از او انجام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال بررسی مشخص شدن خروجی پول های واریز شده به حساب “م.ن” هستیم و پرینت های لازم نیز گرفته شده است.

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال همچنین بیان کرد که نتایج تحقیقات مربوط به پرونده تبانی تیم مس کرمان در لیگ دسته اول تا چند روز آتی به صورت کامل مشخص و اعلام می شود.

محمدزاده در پاسخ به اینکه قانون درباره متخلفان تبانی چه می گوید نیز، گفت: بر اساس قانون در صورتی که احراز تبانی توسط فرد و باشگاه قطعی شود هریک از مدیران تا ۵۰۰ میلیون ریال جریمه و به مدت مشخص محروم می شوند. همچنین تیم باشگاهی تبانی کننده به یک لیگ پایین تر سقوط می کند.

وی درباره اینکه درصورت قطعی شدن تبانی توسط مس و سقوط این تیم به لیگ دسته دو، آیا تیم فوتبال نیروی زمینی به لیگ دسته اول بازخواهد گشت یا خیر نیز عنوان کرد: در این زمینه پس از قطعی شدن رای، در صورتی که وجود تبانی تایید شود کمیته های دیگر اعلام نظر خواهد کرد.