به گزارش پارس به نقل از فارس امیررضا واعظ آشتیانی درخصوص مزایده چهارم سرخابی‌ها اظهار داشت: من هم‌چنان بر مواضع خود هستم که ابتدا باید اقتصاد ورزشی را به وجود آوریم و پس از آن بحث واگذاری را مطرح کنیم. ما باید 2 فاکتور را مدنظر بگیریم. اول ایجاد برنامه مدون و هدف‌مند برای محقق کردن ورزش همگانی و مسئله بعدی فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید و صنعت در کشور که این 2 موضوع لازمه تشکیل اقتصاد ورزشی هستند.

وی ادامه داد:‌ در 14 دوره گذشته لیگ برتر آقایان شب خوابیدند و صبح بیدار شدند و دائم صحبت از حرفه‌ای‌گری زدند اما یک بار در مورد این مسائل اصولی صحبت نکردند. فکر کردند برنامه‌ها همین گونه پیش می‌رود. هم اکنون در خصوص بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس هم چنین شرایطی وجود دارد. من مخالف واگذاری 2 باشگاه به این شکل هستم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با اشاره به حضور شرکت‌های خودروسازی از جمله سمند و نیوان ابتکار در مزایده چهارم یادآور شد:‌ مطرح کردن شرکت‌های خودروسازی فقط ایجاد حاشیه برای خود دولت است. دولتی که ادعای تدبیر دارد باید بهتر از این عمل کند. نباید فقط به صحبت‌های افرادی گوش بدهد که اطلاعات غلط می‌دهند. مجلس و دولت اسیر تحلیل‌های غلط شدند. این مسائل دردی را دوا نمی‌کند، فقط باعث می‌شود دولت وارد حاشیه شود. در مدت 5 سال هزینه 300 میلیاردی که صورت گرفته هزار میلیارد خواهد شد. درحالی که سالانه باید 40-30 میلیارد هم باید هزینه باشگاه کرد. من به دولت هشدار می‌دهم و یادآور می‌شوم این گونه مسائل باعث می‌شود تا دغدغه‌ای برای دولت به وجود بیاید.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا غیردولتی هستند، تأکید کرد: نمی‌توان پذیرفت که این 2 شرکت وابسته به دولت نیستند. واگذاری این 2 باشگاه به صنایع خودروسازی از این جیب به آن جیب است. باید ببینیم این مسئله چالشی بین مجلس و دولت به وجود می‌آورد؟ ما اگر انتقادی می‌کنیم فقط به عنوان کارشناس است و نباید آن را منتسب به جریان خاصی دانست و به مسائل سیاسی ربط داد. من با این شرایط آینده خوبی برای این 2 باشگاه متصور نیستم حتی اگر استقلال و پرسپولیس را رایگان در اختیار شخصی قرار بدهند مطمئن باشید پس از 2 سال آنها را خواهند برگرداند زیرا نفعی در آن نیست و درآمدزایی ندارد. اطمینان می‌دهم در آینده‌ای نه چندان دور لهجه‌هایی که در فدراسیون فوتبال به وجود آمده مشکلاتی را برای فوتبال و دولت به وجود خواهد آورد.