به گزارش پارس به نقل از فارسسید جعفر سبحانی در مورد مزایده چهارم باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: خوشبختانه روز گذشته مزایده با کیفیت خوبی برگزار شد و هر چهار خریدار سپرده خود را به موقع ریخته بودند. ما حدس می زنیم که پرسپولیس قطعا در این مزایده برنده دارد و اگر بحث اهلیت هر یک از خریداران مشکلی نداشته باشد آن شرکتی که بالاترین مبلغ را پیشنهاد داده باشد برنده می شود. در مورد خریدار استقلال هم به همین شکل خواهد بود و شنبه یا یکشنبه هم نتیجه مزایده هر دو باشگاه اعلام می شود.

وی در خصوص اینکه اگر اهلیت خریدار استقلال رد شود چه تصمیمی در مورد واگذاری این باشگاه گرفته می شود و بحث اجاره روی کار می آید گفت: ما اصلا از اول بحث اجاره را نداشته ایم و در سیاست دولت نیست که باشگاه را حفظ کند و می خواهد که به بخش خصوصی واگذار کند. اگر مشکلی در اهلیت خریدار استقلال باشد حتما هیات واگذاری تصمیم دیگری در مورد واگذاری این باشگاه می گیرد.

سبحانی در مورد اینکه آیا دو شرکت سمند و نیوان ابتکار دولتی به شمار نمی روند عنوان کرد: اگر شرکت دولتی باشد که اصلا بحث واگذاری نمی تواند صورت بگیرد. این دو شرکت هم دولتی به حساب نمی آیند. البته تصور و یقین ما این است که برای پرسپولیس یکی از دو شرکت استیل آذین و بهنام پیشروی کیش به عنوان برنده مزایده اعلام می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی نقل و انتقالات مالکان جدید از چه زمانی می توانند کار خود را شروع کنند اظهار داشت: مالک جدید تا 20 روز فرصت دارد تا 20 درصد ابتدای معامله را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کند ولی از همان روزی که برنده اعلام شود می توانند امور باشگاه را به دست بگیرند تا در نقل و انتقالات هم به مشکل نخورند. تا اواسط خرداد هم عقد قرارداد با مالک باشگاه بسته می شود.

مشاور سازمان خصوصی سازی در ارتباط با اینکه در انتخاب هیات مدیره آیا دولت هم نقشی دارد یا خیر گفت: در انتخاب هیات مدیره دولت نقشی ندارد اما نقش نظارتی دولت بر همه تیم های ورزشی وجود دارد اما دخالت نه.

سبحانی در خصوص اینکه وضعیت واگذاری سهام به پیشکسوتان دو تیم به چه شکلی باید باشد گفت: دو باشگاه باید 20درصد سهام خود را به پیشکسوتان بدهند اما مبلغ این مسئله در اختیار خود مالک قرار داده شده است.