به گزارش پارس به نقل از شفقنا یک وب سایت آلمانیدر گزارش خود از هفته پایانی لیگ ایران که حالا بعدی جهانی پیدا کرده است نوشت:

این بار فرصتی بود که تراکتور سازی در تبریز، شمال غربی ایران به قهرمانی برسد. بازیکنان بسیار خوشحال بودند و هواداران سر از پا نمی شناختند. اما ناگهان اتفاقی عجیب رخ داد؛ دقیقاً مانند اتفاقی که 14 سال پیش در گلزن کرشن روی داد. زمانی که شالکه 04 برای دقایقی جشن قهرمانی گرفت، اما در نهایت این بایرن مونیخ بود که با گل پاتریک آندرسون موفق شد به قهرمانی برسد. بنابراین آن ها نیز مانند اتفاقی که در تبریز افتاد، ناگهان بهت زده شدند.

این بازی در روز آخر لیگ برتر ایران انجام می شد؛ در تبریز نفت و تراکتور سازی با یکدیگر به رقابت برای قهرمانی پرداختند و هر دو به پیروزی احتیاج داشتند. این درحالی بود که تساوی برای دو تیم، به منزله قهرمانی سپاهان بود. تیمی که قبل از شروع رقابت های هفته نهایی، در جایگاه سوم لیگ برتر بود. در نهایت نیز اتفاقی که کمتر پیش بینی می شد، افتاد. تراکتور سازی در نیمه دوم بازی، با نتیجه 3-1 از نفت تهران پیش بود، اما در نهایت بازی با نتیجه 3-3 به پایان رسید و با توجه به پیروزی 2-0 سپاهان در اصفهان، تیم زرد پوش اصفهانی قهرمان شد. اما علیرغم این اتفاق، بسیاری از هواداران تراکتور سازی، پس از پایان بازی به سرعت وارد زمین شدند تا اولین قهرمانی باشگاه خود در لیگ برتر ایران را جشن بگیرند.

در عین حال اما، میلیون ها تماشاگر تلویزیونی که می توانستد هر دو بازی را دنبال کنند، بهت زده به گیرنده های خود نگاه می کردند و نمی توانستند آنچه را که با چشمان خود می بینند را باور کنند. برای بینندگان تلویزیونی، آنچه که مشهود بود، دو جشن قهرمانی در تبریز و اصفهان بود. حتی گزاشگران تلویزیونی نیز گیج شده بودند و نمی دانستند چگونه این اتفاق را توصیف کنند.

اما واقعاً چه اتفاقی در تبریز افتاده بود؟ گفته می شود پسر سرمربی پرتغالی تراکتور سازی، تونی الیویرا در دقیقه 87 بازی به بازیکنان و کادر فنی تراکتور سازی گفته است که بازی در اصفهان 2-2 مساوی شده است، بنابراین تراکتور سازی قهرمان می شود. با رسیدن این خبر به گوش بازیکنان، در دقایق پایانی تراکتور سازی به جای حملات سریع و مهلک خود، روی به بازی تاخیری آورد. همین موضوع نیز به هواداران انتفاق داده شد و همه در تبریز بر این باور بودند که جام، با دستان کاپیتان تراکتور سازی بالا خواهد رفت.

بنا بر گزارش طرفداری، با این تفاسیر، متوجه می شویم که اتفاقی که در تبریز رخ داد، کاملاً با کابوس شالکه در سال 2001 متفاوت بود. در گلزن کرشن، اطلاعات غلط به شالکه داده نشد. اما در ایران، یک اتفاق شرم آور و نا امید کننده برای هواداران رخ داد. هواداران تبریزی نیز درحالی که متوجه شدند تیمشان قهرمان نشده است، دست به خشونت در ورزشگاه زدند و بسیاری از وسایل عمومی را شکستند. پس از این اتفاق، دولت ایران وارد ماجرا شده است و وزیر ورزش، رسماً با ورود به صحنه، قول بررسی کامل ماجرا را داده است.