به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بهنام احسان‌ پور، در خصوص حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: پیش از این با من صحبت شده بود ولی حضورم در مسابقات قهرمانی آسیا صد درصد نبود اما روز گذشته مشخص شد که باید در این مسابقات روی تشک بروم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با حضور در مسابقات جام جهانی و قهرمانی آسیا با این فاصله کم دچار مشکل نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نه، مشکلی وجود ندارد و من برای کاهش وزن با مشکلی روبرو نیستم. از لحاظ بدنی نیز شرایط خوبی دارم و امیدوارم که جواب زحمات خودم و کادر فنی را در مسابقات قهرمانی آسیا بگیرم.

آزادکار وزن 61 کیلوگرم کشورمان با اشاره به مسابقات جام جهانی کشتی آزاد ادامه داد: مسابقات خوبی در جام جهانی داشتیم و من تنها با حریف آمریکایی کشتی نگرفته بودم ولی پیش‌بینی برد برابر وی را داشتم. خدا را شکر با تلاش همه تیم ایران به مقام قهرمانی دست یافت.

احسان‌پور در پاسخ به این سؤال که رقبای اصلی‌ات در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه کدام کشتی‌گیران هستند، گفت: اکثر رقبای من خوب هستند اما حریفان هندی، ازبک، قزاق، کره شمالی و ژاپن از کیفیتی بیشتری برخوردارند. کشتی در آسیا بیشتر متعلق به سبک وزن است و خوب‌های کشتی دنیا نیز در سبک وزن حضور دارند.

وی در خصوص اینکه قرار است برای آینده در چه وزنی روی تشک برود، عنوان کرد: فعلا تمرکزم روی وزن 61 کیلوگرم است و قصد دارم سهمیه حضور در مسابقات جهانی را در انتخابی تیم ملی به دست بیاورم. تمام فکر تمرکزم روی مسابقات جهانی امسال است و پس از آن در ارتباط با حضور در وزن المپیکی فکر خواهم کرد.