به گزارش پارس به نقل از فارس: حمید درخشان در نشست خبری پیش از بازی با گسترش فولاد اظهار داشت: شناخت کمی از گسترش فولاد داریم. هر تیمی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد انگیزه خاص خود را دارد. بازیکنان حریف با تمام انرژی در مقابل تیم پرسپولیس قرار می‌‌گیرند. ما هم امیدواریم بازی خوبی انجام دهیم.
 
وی افزود: هیچ بازی را آسان نمی‌گیریم و می‌خواهیم مقابل حریف با اقتدار و قدرت بیشتری قرار بگیریم و بتوانیم نتیجه را از آن خود کنیم. شرایط ما در هفته گذشته خوب بوده و فکر می‌کنم بازی خوبی مقابل گسترش فولاد انجام دهیم.
 
درخشان در ادامه درباره وضعیت پیام صادقیان هم خاطرنشان کرد: من از باشگاه خواهش کرده‌ام که امروز جلسه انضباطی برای این بازیکن برگزار نشود و این کار به بعد از بازی موکول گردد چون شرایط روحی روانی این بازیکن را در نظر گرفتم و خودم هم با او صحبت‌هایی انجام دادم و سعی کردم که ضمن توجیه صادقیان یکسری از مشکلات را هم به او بگویم که او هم با جان و دل آنها را گوش کرد و امیدوارم که تکرار نشود. اما او باید بداند که در چه تیمی حضور دارد و انتظارات را از خودش در سطح حرفه‌ای و باشگاه پرسپولیس بداند.
 
درخشان خاطرنشان کرد: امیدوارم صادقیان توجیه شده باشد و کمتر اشتباه کند اما چون جوان است شاید جوان‌ها باز هم اشتباه کنند اما باید بداند که پرسپولیس از هر چیزی مهم‌تر و باارزش‌تر است و من هم امیدوارم که دیگر چنین اتفاقی نیفتد و باید بگویم صادقیان در لیست 18 نفره ما برای بازی فردا است.
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه برای بازی فردا مصدوم یا محرومی دارند، افزود: به جز مصدومان و محرومانی که داشتیم شامل دغاغله، نوروزی و ماهینی بقیه بازیکنان شرایط خوبی دارند.
 
وی در مورد اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس از جمله محسن بنگر در خطر محرومیت برای دیدار مقابل استقلال قرار دارند و آیا برای رویارویی با گسترش فولاد با تمام قوا حاضر خواهد شد یا خیر، گفت:‌ ما به 3 امتیاز بازی با گسترش فولاد نگاه می‌کنیم. برای بازی آینده تصمیمات دیگری خواهیم گرفت. بازیکنان ما باتجربه هستند و مطمئن هستم که با هوش رفتار می‌کنند. البته به آنها تأکید می‌کنم که نباید اشتباه آن‌چنانی کنند که کارتی دریافت کنند. ما هفته به هفته کنار یکدیگر بازی می‌کنیم تا روان‌تر و هماهنگ‌تر از گذشته باشیم. بازیکنانم خیلی محتاط بازی نخواهند کرد بلکه مقابل گسترش فولاد با هوش بازی می‌کنند که اتفاقی رخ ندهد.
 
سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا این دیدار را فدای دربی خواهد کرد یا خیر، تأکید کرد: موضوع بر سر این مسئله است که بازیکنانم باهوش رفتار کنند. بازیکن باید بداند که چگونه در یک دیدار بازی کند که اتفاقاتی رخ ندهد. دیدار مقابل گسترش فولاد هم برای ما مهم است زیرا پیش از دربی است و 3 امتیاز آن می‌تواند از نظر روحی و روانی به ما کمک کند. امیدوارم که اتفاقی در دیدار مقابل گسترش فولاد رخ ندهد که به ضرر ما در دربی باشد.
 
درخشان در مورد اینکه نادر باقری مربی دروازه‌بانان پرسپولیس اعلام کرده نیلسون اگر معترض است می‌تواند برود، گفت: من اعتراضی از نیلسون ندیدم. او در کنار ما تمرینات خود را انجام می‌دهد. شاید مربی ما گفته اگر اعتراضی انجام دهند ما مسلما در مورد او تصمیم می‌‌گیریم. طبیعتا نمی‌توانیم بنشینیم و دروازه‌بان تیم برای ما تصمیم بگیرد، اما نیلسون هم‌اکنون با ما تمرین می‌کند و به علت مصدومیتی که داشته دور از تیم بود. امروز هم با ما تمرین کرد و مشکلی ندارد.
 
سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا از عملکرد خط دفاعی تیمش راضی است یا خیر، گفت: من از عملکرد مدافعان خیلی راضی هستم. دو گل دریافت کردیم که هیچ کدام از آنها مدافعان‌مان مقصر نبودند. یک گل از فاصله 40 متری خوردیم و گلی دیگر که سانتر شد و به هیچ کس برخورد نکرد و تبدیل به گل شد. زمانی است تیم مقابل با تاکتیک خود به گل می‌رسد که در آن موقع ما می‌توانیم بگوییم اشکالاتی در تیم وجود دارد اما وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد نمی‌توانیم بگوییم که مدافعان مقصر بوده‌اند. البته نمی‌گویم که اشتباه نداشته‌اند اما صحبت من این است که اشتباهات‌شان کم بوده است.
 
درخشان درباره حضور اومانیا در پست هافبک دفاعی پرسپولیس گفت: معنی بازیکن حرفه‌ای همین است و نباید برای بازیکن پست مهم باشد و هر کجا که بازی می‌کند باید وظیفه‌اش را درست انجام دهد و فرق بازیکن آماتور با حرفه‌ای این است. اما بازیکنان داخلی متوجه این مسئله نیستند که شاید به خاطر شرایط تاکتیکی تغییر پست بدهند اما یک بازیکن نباید فکر کند چون هافبک چپ بازی می‌کند تا آخر عمر باید در این پست به میدان برود و این استدلال غلطی است. اما بعضی از فوتبالیست‌ها هستند که فکر میکنند اگر یک خط عقب جلو بروند چه اتفاقی می‌افتد اما مگر در اروپا با جابه‌جایی و تغییر سیستم بازیکنان اتفاقی می‌افتد؟
 
وی ادامه داد: نگاه مربی در این مسئله مهم است اما درباره اومانیا باید بگویم که او به قدری ساده و باهوش بازی می‌کند که نشان می‌دهد در انجام وظایفش هم خوب است و من از او راضی‌ام و چه بسا که در بازی بعدی هم از این بازیکن در همین پست استفاده کنیم.
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آیا چون از کفشگری ناراضی است از اومانیا در این پست استفاده می‌کند، افزود: نه، چنین چیزی نیست و من اتفاقا از کفشگری راضی‌ام چرا که این بازیکن در تمرینات خوب و با حرارت تمرین می‌کند و یکی از خوب‌های تمرین ماست و دنبال فرصتی هستم تا یک پست خوب برای او پیدا کنم تا بازدهی بیشتری داشته باشد اما باید بگویم که در پست این بازیکن دو سه بازیکن خوب هستند که پا به پای هم پیش می‌آیند و من خوشحالم که چنین بازیکنانی را دارم که می‌توانند به تیم کمک کنند و دنبال فرصت هستند تا از کفشگری استفاده کنند.
 
درخشان در مورد اینکه دغاغله در مصاحبه‌ای اظهار داشته از وضعیت بدنی خوبی بهره می برد اما سرمربی پرسپولیس می‌گوید که برای بازی کردن مشکل دارد، تصریح کرد: درست است که دغاغله مشکل ندارد اما بازیکنان باید بدانند که آنها برای مربی تصمیم نمی‌گیرند بلکه این مربی است که تصمیم می‌گیرد چه بازیکنی چه زمانی بازی کند و حتی اگر او سالم هم باشد من تشخصی می‌دهم که می‌تواند به تیم کمک کند یا نه. اما شما به هر بازیکنی هم که دو ماه هم بخورد و بخوابد و بپرسید که می‌توانی بازی کنی می‌گوید بله می‌توانم بازی کنم اما اگر از مربی بپرسید او می‌گوید او می‌تواند بازی کند اما نه آنطور که من می‌خواهم. این مسئله طبیعی است که بازیکنان بخواهند بازی کنند اما مربی باید بگوید کی و کجا باید به میدان برود.
 
سرمربی پرسپولیس دلیل خط خوردن نام محمد عباس‌زاده برای بازی فردا از لیست 18 نفره هم تصریح کرد: امروز این بازیکن در تمرین مصدوم شد. چرا که امروز تمرین تاکتیکی داشتیم و به همین دلیل این بازیکن با مصدومیت مواجه شد و مجبور شدم که نامش را از لیست دربیاورم. چرا که پزشک تیم گفت که مشکل کشیدگی او حاد است و نمی‌تواند به تیم در بازی فردا کمک کند اما اینکه چه زمانی خوبی خواهد شد بستگی به آزمایشات فردا دارد تا تشخیص دهیم تا چه زمانی او را در اختیار نداریم اما درد کشیدگی درد مزمنی است که شاید بازیکن فکر کند پایش خوب شده اما با تمرین و استارت دوباره درد برمی‌گردد و به آن درد دزد یا مخفی هم می‌گویند و باید یک بازیکن کاملا خوب شود تا بتواند بازی کند.