این سوالی است که همه می خواهند جوابش را بدانند. سوالی بسیار بزرگ و حساس که جوابش بی شک دارای پیچیدگی های زیادی است. علی دایی با باشگاه پرسپولیس قراردادی به مدت 3 سال و مبلغ هر سال، یک میلیارد و 750 میلیون تومان منعقد کرد که در هر فصل، 20 درصد به مبلغ آن اضافه می شود. با این حساب قرارداد دایی در این فصل 2 میلیارد و 100 میلیون تومان است که خودش هم این رقم را تائید می کند. همچنین باشگاه موظف به پرداخت مالیات هر سال این قرارداد سنگین است و البته پاداش هایی نیز به آن اضافه می شود؛ پاداش قهرمانی در لیگ، قهرمانی در جام حذفی، کسب سهمیه آسیا، کسب پیروزی در هر بازی و... مسائل دیگری هم در قرارداد دایی وجود داشت مثلا شرایط فسخ بسیار سخت و دشوار و البته عدم جریمه به همراه تیم در روزهای شکست!

این قرارداد، یکی از عجیب ترین قراردادهای فوتبال ایران است که صفر تا صد آن به سود سرمربی شد و تقریبا باشگاه هیچ منفعتی از آن نبرد. قرارداد به قدری عجیب امضا شده که امیررضا خادم نیز نسبت به آن گلایه دارد و در مصاحبه ای در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره کرد. خادم، مدیران سابق (بخوانید محمد رویانیان) را مسبب اصلی این اتفاقات می داند. با این حال، مسئولان باشگاه برای عقد قرارداد با حمید درخشان، شرایط دیگری را در نظر گرفته اند. اولین خبر، بسیار جالب است؛ قرارداد درخشان چیزی حدود 500 میلیون تومان تا پایان فصل خواهد بود. البته اگر درخشان تا پایان فصل بماند، 500 میلیون را می گیرد. این یعنی فاصله بین قرارداد درخشان و دایی "یک میلیارد و 600 میلیون تومان" است؛ یک فاصله وحشتناک!
حمیدرضا سیاسی نیز تاکید دارد تا دیگر هیچ مربی با پرسپولیس قرارداد ترکمانچای امضا نکند. او می داند باشگاه باید متحمل چه ضرر سنگینی بابت قرارداد دایی شود و از این رو حاضر نیست نه به لحاظ مبلغ و نه از نظر شرایط و آپشن ها، قراردادی عجیب و غریب با درخشان امضا کند. منع قانونی دیگری هم در این میان به چشم می خورد. این بار کمیته اخلاق سازمان لیگ هم پا پیش کشیده و از درخشان می خواهد تا قبل از امضای قرارداد، "فرم تعهد مضاعف" را امضا کند. فرم تعهد مضاعف! برگه ای که حتما وظایف جدیدی را برای درخشان تعریف می کند. مسئولان باشگاه حالا دریافته اند شاید درخشان از "برخی جهات" برای کار کردن در پرسپولیس به مشکل بربخورد و از این رو، حتما مربیان دیگری را زیر نظر دارند، همان طور که بهروز منتقمی بعد از جلسه با امیررضا خادم گفته بود: "درخشان مشکل داشته باشد، سراغ مربیان دیگری می رویم." اصلا شاید نام مربی دیگر "زلاتکو کرانچار" باشد!