به گزارش پارس به نقل از مهر، طبق اعلام اولیه کمیته فوتسال قرار بود فصل بعدی مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران روز 16  مردادماه آغاز شود ولی چندی بعد از قرعه کشی لیگ بود که تعدادی از مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری که در هیات رئیسه کمیته فوتسال هم عضویت دارند درخواستی را مبنی بر تعویق مسابقات لیگ برتر ارائه کردند.

این مدیران مدعی بودند که 13 تیم لیگ برتری موافق تعویق در شروع مسابقات هستند. به این ترتیب در جلسه هیات رئیسه کمیته فوتسال این درخواست به تصویب رسید و مقرر شد تا بازی‌ها از 13 شهریورماه آغاز شود. سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال در گفتگو با خبرنگار مهر،گفت: با توجه به درخواست چند تیم، مسابقات به صورت قطعی از 13 شهریورماه آغاز خواهد شد.

مخالفان تعویق لیگ برتر
کمیته فوتسال اصلی‌ترین مخالف تعویق در شروع لیگ برتر بود. بر خلاف سال گذشته که این کمیته اصرار داشت تا مسابقات را با تاخیر آغاز کند، این‌بار سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال تاکید داشت که با به تعویق انداختن مسابقات، فوتسال متضرر خواهد شد. وی در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته بود: "به نظرم این مسئله، لیگ را فشرده و دشوار می‌کند. تعویق لیگ به نفع فوتسال ما نیست و خود تیم‌ها در طول لیگ متوجه خواهند شد که باید چه فشاری را تحمل کنند چرا که تیم ملی امسال باید در تورنمنت‌های مختلفی حضور داشته باشد. البته من مقابل درخواست 13 باشگاه مقاومت نمی‌کنم و قصد ندارم خلاف جریان آب شنا کنم".

از دیگر مخالفان این طرح می‌توان به باشگاه فرش آرای مشهد اشاره کرد. باشگاهی که مسئولان آن حتی در جریان درخواست سایر باشگاه‌ها برای تعویق لیگ قرار نداشته و مسئولان آن از اینکه دیگر مدیران حق وتو و تجدید نظر در مصوبات هیات رئیسه را دارند، ناراحت هستند.

موافقان طرح تعویق
تقریبا اکثر تیم‌ها نسبت به تعویق لیگ موافق بوده و یا نسبت به آن بی اعتنا بوده‌اند. سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه راه ساری یکی از افرادی بود که اصرار زیادی داشت تا لیگ با تاخیر آغاز شود. راه ساری فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کرد و مسئولان آن در آستانه خرید امتیاز تیم زمزم اصفهان هستند. طبیعتا هرچه لیگ فوتسال دیرتر آغاز شود تیم راه ساری از جمله تیم‌هایی خواهد بود که نفع زیادی از آن می‌برد.

همچنین علیرضا مرادحاجتی مدیرعامل باشگاه ملی حفاری اهواز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ما هم موافق طرح بودیم. دلمان می‌خواهد مسابقات دیرتر شروع شود چون هوای اهواز خیلی گرم است و تیم‌هایی که به شهر ما می‌آیند اذیت می‌شوند. ضمن اینکه برگزاری تمرینات تیم‌ها در ماه رمضان هم کار درستی نبود.

 

* تیم ملی و تعطیلی لیگ در سه مقطع
یکی از دلایل اصرار کمیته فوتسال برای برگزاری به موقع لیگ، برنامه‌های تیم ملی و مسابقاتی است که این تیم برای چند ماه آینده پیش رو دارد. تیم ملی فوتسال بعد از بازگشت از تورنمنت چین، باید خود را برای رقابت‌های جام جهانی گرند پری برزیل، تورنمنت کویت و همچنین برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم روسیه آماده کند که همزمان با لیگ برتر است. بدون شک حضور تیم ملی در این تورنمنت‌ها تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر را در پی دارد. البته هنوز کمیته فوتسال برنامه دقیق اردوها و میزان زمان تعطیلی لیگ را اعلام نکرده ولی با این شرایط باید در انتظار یکی از فشرده‌ترین رقابت‌های لیگ برتر باشیم.

* زمان پایان لیگ برتر و برگزاری جام حذفی
از دیگر دغدغه‌های کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال باید به زمان محدود انجام مسابقات اشاره کرد. طبق برنامه، لیگ برتر فوتسال باید تا روز 22 اسفند به پایان برسد. البته یک هفته باقی مانده تا پایان سال هم به عنوان "روزهای تنفس" برای لیگ در نظر گرفته شده تا در صورتی که مسابقات تا تاریخ یاد شده به پایان نرسید، بتوان پرونده آنها را تا قبل از سال 1394 بست.

حالا به تمام مشکلات بالا باید برگزاری جام حذفی فوتسال را هم اضافه کرد. مسابقاتی که فصل گذشته با بی برنامگی تمام و پس از چندماه وقفه برگزار شد و نارضایتی خیلی از تیم‌ها را در پی داشت. کمیته فوتسال در نظر دارد جام حذفی را هم در خلال مسابقات لیگ برتر برگزار کند. موضوع قابل پیش بینی این است که همانند سال گذشته خیلی از تیم‌ها به خاطر شرایطی که در لیگ برتر دارند و فشردگی این مسابقات، قید جام حذفی را می‌زنند و دومین دوره جام حذفی هم اعتبار چندانی نخواهد داشت.