به گزارش پارس، هادی آیت‌اللهی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت تیم ملی امید و سفر نلو وینگادا به چین اظهار داشت: وینگادا برای بررسی وضعیت اردوی ایران در شهر شینهوای چین به این کشور سفر کرد. با توجه به اینکه قبل از اعزام به مسابقات آسیایی اینچئون آخرین اردوی ایران در چین برگزار می‌شود، وینگادا برای بررسی وضعیت این کمپ به چین سفر کرد.

وی در مورد اینکه آیا دیدار دوستانه ایران مقابل بحرین قطعی شده است خاطرنشان کرد: بحرین درخواست برگزاری بازی دوستانه داده بود و چون زمان برگزاری این بازی مصادف با مسابقه‌ای دیگر بود درخواست داشتیم تاریخ برگزاری بازی را تغییر دهند.

نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که اردوی تیم ملی جوانان در کشور اوکراین لغو شد و علی دوستی نسبت به کمبود بازی دوستانه انتقاد کرده است، عنوان کرد: اردوی اوکراین به دلیل مسائل امنیتی و شرایط خاصی که در آن کشور وجود داشت، لغو شد. سرمربی تیم ملی جوانان با این مسئله موافق بود در حال رایزنی هستیم تا بازی‌های دوستانه خوبی را برای تیم ملی جوانان در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حضور حسن روحانی در مراسم بدرقه تیم ملی قطعی شده است، خاطرنشان کرد: قرار بود در جلسه‌ای علی کفاشیان با حضور وزیر ورزش و جوانان با اسحاق جهانگیری صحبت کند و هماهنگی‌های لازم برای این کار صورت بگیرد.

آیت‌اللهی در مورد زمان اعزام تیم ملی فوتبال ایران به برزیل اظهار داشت: قرار است بامداد سه‌شنبه ۱۳خرداد بعد از برگزاری مراسم بدرقه ملی‌پوشان بازیکنان برای اعزام به برزیل راهی فرودگاه شوند.

وی در مورد مشکلات پیراهن‌های تیم ملی ایران تصریح کرد: این مسئله را پیگیری کردیم و مشکل خاصی وجود ندارد. اولین محموله لباس‌های آل‌اشپورت روز یکشنبه به ایران رسید و از این بابت نگرانی نداریم.

نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شد لباس‌های اردوی آفریقا تقلبی بوده است و چه کسی مقصر این مسئله است، گفت: برند آل‌اشپورت یک شرکت در آسیا و یک شرکت در اروپا دارد، لباس‌های اردوی آفریقا را شرکت آسیایی آل‌اشپورت تهیه کرده بود البته مشکل آنطور که اعلام می‌شد حاد نبوده است و متأسفانه یک مقدار بیش از حد روی این مسئله ریز شدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود جدایی حسین فرکی از فولاد خوزستان به خاطر این است که او بعد از جام جهانی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده می‌گیرد، ‌ اظهار داشت: هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب کرد که با کارلوس کی‌روش تمدید قرارداد کنیم در حال بررسی مسائل مالی هستیم و اگر در این مورد به توافق برسیم اگر کمک دولت باشد به تمدید قرارداد امیدواریم.

آیت‌اللهی در مورد اینکه علیپور اعلام کرده ۱۰ مربی باید برای حضور در لیگ برتر تعهد مضاعف بدهد خاطرنشان کرد: این موضوع را باید از خود علیپور بپرسید اما تمام مربیان مدیران و سرپرستان باید فرم تعهد خود را برای حضور در هر باشگاهی امضاء کند. با توجه به اینکه این کارها جزو مشاغل خاص هستند مربیان و سرپرستان باید این فرم را پر کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طبق گفته علیپور حضور ۱۰ مربی در لیگ برتر اشکال دارد و آنها هنوز مجوز فعالیت نگرفتند اظهار داشت: گمان نمی‌کنم این مسئله اینطور باشد و این شرایط وجود داشته باشد.

آیت‌اللهی در پایان در مورد اینکه گفته می‌شود یک بازیکن با کارت معافیت قطع نخاعی در لیگ برتر بازی می‌کند و پرونده کارت‌های معافی بازیکنان به کجا انجامید، گفت: از این موضوع اطلاع ندارم و بهتر است این مسئله را از کمیته انضباطی پیگیری کنید.