به گزارش پارس به نقل از تسنیم، پس از نشست سالیانه اعضای هیئت مدیره بین المللی فوتبال (IFAB) در زوریخ سوئیس، مقر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیمات جدیدی در خصوص تغییر و وضع قوانین جدید گرفته شد. بر اساس بیانیه ای که فیفا منتشر کرده است، قانون شماره ۴ این نهاد اصلاح شد و از این پس بانوان فوتبالیست می توانند از کلاه یا روسری هنگام انجام بازی ها استفاده کنند. فیفا از سال ۲۰۰۷ استفاده از هر گونه پوشش سر را ممنوع کرده بود که باعث ایجاد جنجال هایی شده بود. در سال ۲۰۱۱ تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دیدار مقابل اردن در چارچوب رقابت های مرحله انتخابی المپیک ۲۰۱۲ به دلیل استفاده از پوشش سر جریمه شد هرچند فیفا در ماه ژانویه ۲۰۱۲ در پی درخواست ژانگ جیلونگ، رئیس موقت کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده از پوشش سر را به مدت موقت ۶ ماه تائید کرد.

در ماه ژوئن ۲۰۱۳ فدراسیون فوتبال کانادا هم با فدراسیون جهانی فوتبال لابی کرد تا بازیکنانش بتوانند از پوشش سر هنگام بازی استفاده کنند.

IFAB همچنین تائید کرد که بازیکنان از تاریخ یکم ژوئن ۲۰۱۴ (۱۱ خرداد ۹۳) دیگر حق پوشیدن پیراهن هایی زیر پیراهن اصلی خود که روی آن شعار، نوشته و یا هر گونه تبلیغی نقش بسته باشد را ندارند. این قانون در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم به اجرا در خواهد آمد.