به گزارش پارس به نقل از فیفا دی، افشین پیروانیسرمربی پیشین پرسپولیس در پاسخ به اظهارات چند روز پیش یحیی گل محمدیکه گفته بود پیش از فصل جدید افراد حاضر در کمیته فنی باشگاه دور هم جمع شدند تا او را زیر سؤال ببرند و جایی برای خود در کادر فنی پیدا کنند و در قامت مدیر فنی، سرمربی و مربی این فصل پرسپولیس را در اختیار داشته باشند، گفت: من اصلا نمی دانم این آقا چطور این حرف ها را بر زبان آورده است. گل محمدی باید بداند من افشین پیروانی به هیچ عنوان چنین تفکری نداشتم چون اگر می خواستم عضو کادر فنی پرسپولیس شوم پیش از آنکه گل محمدی به پرسپولیس بیاید خودم می آمدم چون رویانیان بارها از من خواست که به عنوان همکار کنار دست مانوئل ژوزه باشم اما این کار را نکردم تا جا برای گل محمدی باز شود. بهتر است هواداران بدانند من نیامدم تا او بیاید حالا چطور می گوید من قصد تخریب او را داشتم. اگر گل محمدی در لیگ سیزدهم سرمربی پرسپولیس شد من در لیگ هشتم سرمربی پرسپولیس بودم و در ۱۲ بازی ۸ برد و ۲ تساوی کسب کردم.

وی افزود: آن هم در شرایطی که هیأت مدیره و مدیرعامل ۳ ماه با من قهر بودند و هیچ حمایتی از تیمم نمی کردند و در بعضی مقاطع خرج هتل را من و باقری می دادیم در حالی که شما حمایت تمام قد سردار را پشت خود داشتید و نتوانستید توفیقی حاصل کنید.

پیروانی تاکید کرد: آقای گل محمدی همین حالا در تیمی مربیگری می کنی که پیش از فصل جاری قرار بود خود من سرمربی نفت تهران باشم و جزو گزینه های نهایی بودم. این را می توانید از مدیران تیم نفت هم بپرسید. من قصد داشتم پاسخ شما را قبل از بازی با فولاد بدهم اما به خاطر احترامی که برای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره نفت تهران قائل هستم و به خاطر بازی مقابل فولاد چند روز صبر کردم تا الان پاسخت را بدهم، پس فکر نکن خیلی بزرگ شدی که علیه بزرگ تر خودت حرف بزنی. ای کاش قدری قدرشناس تر بودی و قدر کسانی که به تو لطف کردند را می دانستی. گذشته ات را به یاد بیاور که بودی و از کجا به اینجا رسیدی. فصل گذشته در جلسه کمیته فنی باشگاه که نیم فصل برگزار شد خود من یکی از کسانی بودم که رأی دادم جنابعالی سرمربی شوی.

کاپیتان سابق پرسپولیس تاکید کرد:

رویانیان نیم فصل دوم کاملا از شما حمایت کرد تا این روزها در نفت نان نیم فصل حضور در پرسپولیس را بخوری، ولی هر جا می نشینی پشت سر ایشان صحبت می کنی و بد او را به ناحق می گویی. می خواهم کمی گذشته ات را به خاطر بیاوری. در زمان بازیگری در پرسپولیس تب مالت داشتی. مدیرعامل وقت اخراجت کرد و به فولاد رفتی، وقتی من وساطت کردم تا زمان بگوویچ به پرسپولیس برگردی، این را که فراموش نکردی؟ زمان مربیگری بلازوویچ در تیم ملی در اردوی اتریش ایشان سر میز ناهار به خاطر موضوعی قصد اخراجت را داشت ولی باز من بودم که وساطت کردم تا همچنان در تیم ملی بمانی، این را که نمی توانی کتمان کنی. آقای گل محمدی گذشته ات را هرگز فراموش نکن. کمی معرفت داشته باش و دور خودت دوست جمع کن نه دشمن.

پیشکسوت پرسپولیس یادآور شد: مهدوی کیا را با آن وضع که همگان دیدند آزرده خاطر کردی، مردم قم را به بهانه قلب درد رها کردی تا پرسپولیسی شوی، همه این اتفاقات در اذهان عمومی باقی می ماند و هرگز از خاطرات پاک نمی شود. شما اگر در پرسپولیس نیستی تا این فصل هم مربی باشی خودت مقصر هستی که کفایت نداشتی چرا که اگر در فینال مقابل سپاهان برنده از زمین خارج می شدی هیچ مقامی نمی توانست شما را برکنار کند ولی از موقعیتی که داشتی خوب استفاده نکردی.

پیروانی در پایان تأکید کرد: وقتی به بازیکن اجازه می دهید صبح روز فینال در هتل به تو ناسزا بگوید و توهین کند بعد همان بازیکن در فینال بازی کند و نمی توان او را مدیریت کنی داستان همین می شود که م ی بینی. هر وقت خواست مصاحبه کنی خیلی مسائل را رعایت کن تا اینچنین پاسخت را ندهند، البته خیلی از حرف های دیگر باقی ماند که اگر بخواهی باز هم آنها را می گویم. ضمنا این را هم فراموش نکن که اگر تو امروز مربی تیم پرسپولیس نیستی مردم و هواداران تو را نخواستند که مقابل باشگاه تجمع کردند تا باشگاه و مدیرانش تصمیم به کنار گذاشتنت بگیرند و مطمئن باش من که ۱۳ فصل در پرسپولیس بازی کردم و سال ها کاپیتان آن بودم بیشتر از تو دلم برای پرسپولیس و هوادارانش می سوزد که ۵ سال بیشتر در آن نبودی.

کاپیتان پیشین پرسپولیس در پایان درباره فعالیت این روزهای خود نیز گفت: در حال حاضر به دنبال فراهم کردن سفر به آمریکا هستم تا ۱۵ اسفند ماه از پایان نامه خودم در مقطع دکتری دفاع کنم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد پیش از سال مدرک دکتری خودم را در رشته مدیریت کلان سازمانی دریافت خواهم کرد.