به گزارش پارس به نقل از مهر، نقطه ضعف استقلال که حالا همه رقیبانش از آن مطلع شده اند و برایش برنامه ریزی می کنند نه تنها جام حذفی را از آبی های تهران گرفت بلکه این احتمال وجود دارد که صدرنشینی و قهرمانی لیگ برتر را هم از این تیم بگیرد.

شکست استقلال برابر مس کرمان و کنار رفتن از جام حذفی آن هم در یک قدمی فینال جدی ترین هشدار به تیم امیر قلعه نویی است. تیمی که هیچ نشانی از آنچه که در این مقطع از فصل از سرمربی آبی پوشان داشتیم، نداشته و بسیار کم رمق و ناتوان به نظر می رسد.

استقلال در بازی برابر مس کرمان هر چه از زمان بازی گذشت فرسوده تر و خسته تر شد. موضوعی که به سن بالای بازیکنان این تیم و شاید نداشتن بدنسازی خوب باز می گردد. از ابتدای فصل تاکنون بارها انتقادهای زیادی به میانگین بالای سنی تیم آبی پوش پایتخت وارد شد ولی هر بار کادر فنی و مسئولان این باشگاه از کنار این قضیه به سادگی گذشتند و بر بار تجربی بازیکنان خود صحه گذاشتند. چیزی که این روزهای پرفشار لیگ نه تنها به کار این تیم نیامده که بدن های خسته و ناتوانی برابر شور و نیروی جوانی تیم های دیگر آنها را به شدت آزار داده است.

استقلال بعد از نیم فصل دوم به آرامی خود را به صدر جدول رده بندی نزدیک کرد و عاقبت هم به خواسته خود رسید ولی گذشت زمان و فشار بالای بازی ها باعث شد بازیکنان عموما پا به سن گذاشته این تیم توان رقابت با دیگر تیم ها را تا حد زیادی از دست بدهند. در بازی های این تیم کاملا واضح به نظر می رسد که استقلالی ها هر چقدر از زمان بازی می گذرد خسته تر و کم رمق تر می شوند و حالا همه تیم ها به این نتیجه رسیده اند که از اواسط نیمه دوم فشار را بر مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر افزایش دهند تا از این طریق به نتیجه برسند.

دربی پایتخت نخستین هشدار جدی به شاگردان قلعه نویی بود. دیداری که نیمه دوم آن کاملا در اختیار سرخ پوشان بود و تنها بازی بسته و تفکرات دفاعی آبی ها به رقیب دیرین اجازه خلق موقعیت آنچنانی را نداد. بعد از آن دیدار اگرچه استقلال در بازی برابر ذوب آهن در جام حذفی با یک گل برنده شد ولی در همان بازی هم نیمه دوم را به حریف خود واگذار کرده بود و در صورتی که رحمتی ضربه پنالتی قاسم حدادی فر را در دقایق پایانی مهار نمی کرد هیچ بعید نبود که این تیم در همان بازی هم نتیجه را واگذار می کرد.

چند روز بعد در تهران استقلال برابر ذوب آهن یک بر یک متوقف شد و در آن بازی هم روند بازی کاملا به سود حریف بود. تیم قلعه نویی در هفته بیست و پنجم لیگ برتر به کرمان سفر کرد و برابر مس قرار گرفت. استقلال در نیمه اول از حریف پیش افتاد ولی در وقت دوم کاملا شرایط تغییر پیدا کرد و در دقایق پایانی کار به تساوی کشیده شد تا صدرنشین لیگ دو امتیاز با ارزش را در کویر از دست بدهد.

شامگاه برفی سه شنبه تقابل دو تیم به فاصله چند روز در جام حذفی از راه رسید و در حالی که انتظار می رفت استقلال با ارایه یک بازی خوب دست کم این دیدار را از آن خود کند و به فینال این جام راه یابد ولی بدن های خسته و ناتوان بازیکنان پا به سن گذاشته این تیم در نیمه دوم فرصت را به بازیکنان تند و تیز مس داد تا در ضد حملات مثل آوار بر سر آبی ها خراب شوند و رویای آنها را برای فینالیست شدن در جام حذفی بر باد دهند.

استقلال این روزها شرایط خوبی را سپری نمی کند. در حالی که همه ساله در این مقطع از فصل تیم های قلعه نویی در صدر جدول رده بندی دژ مستحکمی را دور خود ایجاد می کردند حالا از پس تیم قعر جدول هم بر نمی آیند. نه در نتیجه و نه در شکل بازی. این نکته ای است که خود قلعه نویی هم به آن اعتراف دارد. استقلال با این روند در ادامه لیگ روی پوست موز گام خواهد برداشت. کوچک ترین لغزشی از این تیم که چندان هم بعید نیست قهرمانی را از آبی پوشان خواهد گرفت و از دست قلعه نویی و همکارانش هم کاری ساخته نیست.

قلعه نویی روزهای سختی را در لیگ برتر سپری می کند. او از سوی سرمربی تیم ملی به شدت تحت انتقاد است. بازیکنان کلیدی اش یکی پس از دیگری در میانه راه او را تنها گذاشته و به تیم های دیگر پیوسته اند. جام حذفی از دست رفته و صدرنشینی لیگ برتر سست تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. استقلال حالا به خاطر میانگین سنی بالا اواخر نیمه دوم روی زانو راه می رود و توان دویدن همپای تیم های جوان را ندارد. این خود تهدید بزرگی است برای هفته های پایانی لیگ که تکلیف تیم جام گیرنده را مشخص می کند.

تیمی که او برای این فصل بسته با محاسبات ابتدای فصل این مربی همخوانی ندارد. بازیکنان پیش از شروع فصل به هر دلیل بدنسازی خوبی نداشته اند و مدام مصدوم می شوند. او برای جایگزینی جباری به بازیکنانی متوسل شد که حتی برای دقایقی کوتاه هم به آنها اعتماد نکرد. سرمربی آبی ها این روزها تاوان یک سفر نابهنگام به کانادا را می دهد. در روزهایی که همه مربیان لیگ برتری بالای سر تیم خود حضور داشتند و خود برای به خدمت گرفتن بازیکنان جدید تلاش می کردند او در کانادا به فکر تفریح بود و حالا باید این فشار را تحمل کند. بله این روی بد فوتبال است که بعد از بردهای ناپلئونی و خوشحالی های کوتاه مدت به سراغ قلعه نویی آمده است.