به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سرمربی پیشین تیم ملی اسپانیا که صبح امروز (شنبه) در کلینیکی در شهر مادرید در سن ۷۵ سالگی جان سپرد، قربانی بیماری سرطان خون شده است. دکتر پدرو گی ین، پزشک معالج آراگونس با اعلام این خبر به رادیو کادنا کوپه اسپانیا، گفت: او به بیماری سرطان خون مبتلا بود و بر اثر این بیماری جان خود را از دست داد. آراگونس فردی با هوش و استعداد ذاتی بود که حس درک و تشخیصی فوق العاده برای یافتن راه حل هایی که به ذهن هر کسی نمی رسد داشت. وی افزود: او مدت ها بود که از این بیماری رنج می برد و در این مدت گاهی اوقات این بیماری عود می کرد. سرطان خون بدن او را ضعیف و در نهایت او را تسلیم خود کرد.

لوئیز آراگونس ملقب به « مرد خردمند اهل اورتالسا» در دوران بازیگری خود بیش از ۳۷۰ بازی برای اتلتیکو مادرید انجام داد و به همراه این تیم در فاصله سال های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳،۳ بار فاتح لالیگا شد. او در فصل ۱۹۷۰-۱۹۶۹ جایزه پیچی چی را به عنوان برترین گلزن لالیگا برد. او همچنین ۱۱ بار پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرد.

دوران مربیگری آراگونس اما پر افتخارتر از دوران بازیگری او بوده، چرا که در سال ۲۰۰۸ با به ارمغان آوردن جام قهرمانی یورو ۲۰۰۸ برای ماتادورها به بیش از ۴ دهه انتظار اسپانیایی ها برای کسب یک جام بزرگ در رده ملی پایان داد. البته او به همراه تیم های بارسلونا و اتلتیکو مادرید نیز مجموعاً ۹ قهرمانی کسب کرد.

آخرین تیمی که آراگونس هدایت آن را برعهده داشت فنرباغچه ترکیه بود، هرچند که حضور در استانبول برای او چندان خوش یمن نبود. صعود به فینال جام حذفی ترکیه تنها موفقیتی بود که آراگونس در فنرباغچه داشت