به گزارش پارس به نقل از تابناک، پرسپولیس از چهار بازی اخیر خود در لیگ، تنها دو امتیاز به دست آورده و در جام حذفی نیز با شکست مقابل فولاد، از گردونه رقابت ها حذف شده است.

این تنها مشکلات این تیم در درون زمین است، ولی چیزی که اوضاع را برای تیم بغرنج تر کرده، مشکلات بیرون زمین پرسپولیس است؛ جایی که محمد رویانیان از این تیم رفته و فعلا وزارت ورزش و جوانان، چراغ سبز به علی پروین نشان داده تا او را بر مسند مدیرعاملی پرسپولیس بنشاند، رخدادهایی که کسی چندان به آن خوش بین نیست و آینده روشنی برای پرسپولیس نمی بینند.

در این باره، هرچند محمد رویانیان، مدیرعامل پیشین پرسپولیس که با یک سلام نظامی در برنامه نود از هواداران خداحافظی کرد پای تخته تلاش داشت بیلان مالی پرسپولیس را شفاف بگوید و شایعات بدهی چهل یا شصت میلیاردی تیمش را انکار کند، هنوز خبر بدهی حداقل چهل میلیاردی وی برای پرسپولیس وجود دارد و البته بیلان مالی پای تخته، کجا و تراز مالی رسمی که به تأیید حسابرسی رسیده باشد، کجا!

حال به اینها ماجرای ماشین های بدون سند و سر وصدای بازیکنانی را که هر روز به پرداخت نشدن قرارداد هاشان اعتراض دارند، بیفزایید. با همه این ها و به رغم اینکه سردار در برنامه نود از خداحافظی همیشگی اش از فوتبال گفت، در همین یکی دو روز پیش، به کمک سعید شیرینی، سعی در ایجاد فضای رسانه ای برای بازگشتش داشت؛ اما پیشنهاد شیرینی برای رفتن بازیکنان به خانه سردار و مصاحبه برای بازگشت وی به پرسپولیس با پوزخند پرسپولیسی هایی همراه بود که مبلغ قراردادشان را می خواستند.

خلاصه آن که این مطالبات و شایعه چهل میلیارد بدهی پرسپولیس نیز موجب شده که این روز ها، علی پروین مانند سردار در روزهای نخست به فکر درآمد زایی باشد، به گونه ای که در این دو روز گذشته، از حبیب کاشانی تا صاحب یک مانتوفروشی در هفت تیر، میزبان سلطان بودند تا اندکی از مخارج تیم را تقبل کنند.

اما چه کسی بهتر از عابر بانک پرسپولیس برای این کار! او که پیش از این هم نیمی از هزینه انتقال خلعتبری به پرسپولیس و پاداش بازی با مس را داده بود، بی گمان بهترین گزینه برای بچه محل سال های دور است که حال مدیرعامل سرخ ها شده است، ولی چه هدایتی به کمک پروین بیاید و چه نیاید، این ها همه دوای درد پرسپولیس نیست!

شاید تغییر و تحولات هفته اخیر، نشان دهنده این واقعیت باشد که در ورزش ایران سیستم وجود خارجی ندارد و هنوز باید برای بازگرداندن تفکر به بدنه ورزش کشور، صبر کرد و این چیزی نیست که با تغییر و تحول دولت ها در ورزش ایران رخ بدهد. اساس ورزش و مدیریت ورزشی در ایران همین است که با تجربه یک مدیر غیر ورزشی سطح پایین به این نتیجه می رسیم که باید کار را به با تجربه های باشگاه سپرد و اینچنین است که پروین جای رویانیان را می گیرد، ولی در عمل همان کار رویانیان را می کند، حال با کمی تغییر در قیافه اش ؛ آن یکی میلان را به تهران می آورد و این یکی فیل دیگری هوا می کند.

اما آنچه مانده، پرسپولیس بینواست که با میلیون ها هوادار، سال هاست در جایگاه اصلی خود نیست.