به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سید سجاد رضوی گفت: وقتی بدون هماهنگی با مسئولان وزارت بهداشت اقدام به انتشار اسامی برخی از پزشکان تحت عنوان پزشکانی که دریافت های غیرمتعارف داشته اند می شود، تمام اقدامات دیگر وزارت بهداشت برای کنترل این پدیده نیز تحت الشعاع قرار می گیرد. وی افزود: این گونه اقدامات جز اینکه به روابط پزشک و بیمار و اعتماد مردم به جامعه پزشکی ضربه بزند نتیجه دیگری ندارد.

رضوی خاطر نشان کرد: برای برخورد با تخلفات پزشکی و رسیدگی به شکایات مردمی در این زمینه روند مشخصی وجود دارد، پس از بررسی موضوع در دانشگاه ها، موارد مربوطه جهت بررسی بیشتر به تعزیرات و نظام پزشکی معرفی می شوند و در این مرحله در صورت تأیید تخلف، طبق قانون برخورد لازم صورت می گیرد.

وی افزود: اسامی ۱۴ پزشک اعلام شده در رسانه ها نیز تنها نمونه ای از فهرست ارسالی بوده و انجام این چنین بررسی هایی برای اولین بار نبوده که اتفاق می افتاده است و بی تردید برای آخرین بار هم نخواهد بود.

رضوی ضمن انتقاد از انتشار اسامی این پزشکان، تصریح کرد: اسامی این ۱۴ پزشک در حالی منتشر شده که تخلف آنها تایید نشده است بلکه شکایت از آنها صرفاً بر اساس شکایت های تلفنی، حضوری یا بررسی های دانشگاهی بوده است.

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت افزود: بر اساس آخرین گزارش سازمان نظام پزشکی، شکایت هفت مورد از آنها اصلا وارد نبوده است؛ به طوری که پزشک نامبرده شده در رسانه ها یا در ایران نبوده یا در رشته مطرح شده، فعال نیست.

وی افزود: حدود هفت مورد دیگر را سازمان نظام پزشکی بررسی کرده و جهت اقدامات بعدی به دادسرای مربوطه ارجاع داده است. بنابراین اعلام این اسامی به هیچ عنوان اخلاقی نبوده است.

رضوی ادامه داد: همچنین در صورت تایید نظام پزشکی یا تعزیرات، اجازه انتشار اسامی افراد نیز تنها با قاضی است و نمی توان نام کسی را با عناوینی تحت عنوان دانه درشت ها، زیرمیزی بگیران و اصطلاحاتی از این قبیل در رسانه ها منتشر کرد.

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و مجلس مصمم هستند که با حرکت به سمت تعرفه های واقعی، زمینه تعرفه غیرمتعارف را از بین ببرند.
وی تأکید کرد: به هیچ وجه با دریافتهای غیرمتعارف موافق نیستیم و با تخلفات احتمالی نیز بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت می گیرد.