به گزارش پارس به نقل از فارس، هدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در نهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال دقایقی برای حاضران سخنرانی کرد.

مدبیرکل فدراسیون با تشکر از مسئولان و مدیران هیات های فوتبال استان ها، کمیته های جوانان استان ها، مدیران نمونه مدارس فوتبال کشور و دیگر حاضران به خاطر حضور در نشست با اشاره به ساختارسازی در فوتبال ایران گفت: اگر برای هر کاری ساختاری تعریف نکنیم، نه به هدف می رسیم و نه به موفقیت. به همین دلیل باید به درستی ساختار را تعریف کنیم. به هر ترتیب از سال ۲۰۱۵ مسابقات آسیایی زیر۱۴ سال به صورت فستیوال برگزار می شود و فقط امسال به صورت قهرمانی است که از همین امروز دکتر علیزاده و گل محمدی ساختار را به گونه ای باید تعریف کنند که مسابقات به صورت فستیوالی در سراسر کشور برگزار شود. در هر حال به منظور ساماندهی، برگزاری این فستیوال و آمادگی تیم ملی زیر۱۴ سال در فستیوال ۲۰۱۵ آسیایی، این رده سنی از کمیته جوانان منفک می کنیم تا آکادمی ملی فوتبال این مسئولیت را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: نکته کلی استعدادیابی در استان هاست که دبیران هیات ها و همچنین روسای کمیته های جوانان استان ها، هم در انتخاب استعدادیاب ها دقت کنند و هم اینکه به مسئولین استعدادیابی ابلاغ ۴ ساله بدهند تا با حاشیه امنیت کار کنند و بتوانند بهترین استعدادها را بیابند. در حالت کلی در بحث کمی خیلی خوب پیشرفت کرده ایم. باید در بخش کیفی هم بیشتر پیشرفت کنیم و هدف درنهایت رسیدن به فوتبال پایدار است.

محمد نبی در ادامه گفت: پس خروجی این جلسه این خواهد بود که ساختار جدید فوتبال زیر ۱۴ سال در اختیار آکادمی ملی فوتبال خواهد بود ولی کمیته جوانان استان ها در این زمینه همکاری خواهند کرد. بخش دوم بحث بانک اطلاعاتی است که باید هیات های استانی، نرم افزاری که دکتر علیزاده و گل محمدی برای همه استان ها تعریف می شود به طور سراسری لینک کنند. همچنین استان ها از همین روزها روی رده سنی زیر ۱۲ سال سرمایه گذاری کنند تا سال ۲۰۱۵ این بازیکنان به سن زیر ۱۴ سال برسند تا در فستیوال آسیایی ۲۰۱۵ شرکت کنند.

وی در پایان گفت: باید حرکت خوب آکادمی و فدراسیون در راستای پیشرفت فوتبال پایه ایران ادامه یابد و برنامه ها را باید اجرا کنیم. البته در بخش بانوان مشکلاتی داریم اما در فضای فعلی فوتبال بانوان می توانند حضور ویژه ای داشته باشند و امیدواریم که سرمایه گذاری در بخش مدارس فوتبال هم به خوبی انجام شود و مدارسی بیشتری نیز بتوانند در بخش فوتبال بانوان فعالیت کنند.

دبیرکل فدراسیون با اشاره به حضور بلاتر در فستیوال فوتبال پایه در آبان ماه گفت: رئیس فیفا آنقدر از شکوفایی کودکان نونهال فوتبالیست به وجد آمده بود که در اواسط فستیوال به میان بچه ها و مربیان رفت و شور و شعف را دید و خود بلاتر شخصا به سمت آنان رفت و اتفاقا دوست داشت از نزدیک با بازیکنان و مربیان صحبت کند.