به گزارش پارس به نقل از تابناک، صبح امروز سریال استعفاهای محمد رویانیان به سرانجام رسید و هیات مدیره پرسپولیس با رفتن سردار موافقت کرد تا یکی از منتقدانش سرپرستی پرسپولیس را در فاصله شش هفته مانده پایان لیگ بر عهده بگیرد تا شاید پرسپولیس را از بن بستی که سردار می گفت نجات دهد. گرچه هواداران این تیم چندان خوش بین نیستند.

شهریور ۱۳۹۰ بود که محمود احمدی نژاد یکی از مدیران مورد اعتماد خود را به پرسپولیس فرستاد تا سردار رویانیان علاوه بر ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مدیریت یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین باشگاه های کشور را بگیرد. موقعیتی که در آن زمان و یک و سال نیم مانده به انتخابات ریاست جمهوری می توانست هر مدیری را حتی به صندلی ریاست جمهوری برساند. سهمیه های بنزین و پرسپولیس هر دو آنقدر طرفدار داشت که می توانست سوار خود را به خرداد ۹۲ برساند.

اما دیری نگذشت که رویانیان عطای ستاد را به لقایش بخشید و با نزدیک شدن دولت احمدی نژاد به خط پایان سعی کرد پایگاهش را در پرسپولیس محکم کند تا به عنوان یک غیر فوتبالی بتواند جایگاه با ثباتی در مدیریت فوتبال ایران پیدا کند. اما همه چیز بر وفق مراد وی نگشت و سردار سرانجام از قطاری که بدون بلیط سوار آن شده بود پیاده شد تا پرسپولیسی را که بحران زده تحویل گرفته بود بحران زده تحویل دهد.

محمد رویانیان تا همین روزهای آخر رفت هم از برنامه های بلند مدتش برای آینده پرسپولیس خبر می داد و با اینکه در طول دو سال نیم حضورش در پرسپولیس وعده های فراوانی برای درآمدزایی این باشگاه داده بود هیچکدام از پروژه های مالی که از آن دم می زد به نتیجه نرساند و سرانجام مجبور شد بعد از چندین و چند استعفای نمایشی صبح امروز بعد از دوسال و نیم حضور و بدون دریافت حتی یک جام از پرسپولیس برود.

او که با ورودش به فوتبال با ماجرای اهدای پورشه به جای مبلغ قرارداد قصد ساخت پرسپولیس کهکشانی را داشت با جابجایی سقف قراردادها در دوسال گذشته یکی از عوامل و ارکان بالارفتن مبلغ قرارداها در فوتبال ایران بود. رویانیان اما بعد از خورد کفگیر دولت به ته دیگ شروع کرد تا از برنامه های پر زرق و برق برای درآمدزایی پرسپولیس سخن گفتن.

اما هیچ گاه این برنامه ها را جدی پیگپری نکرد و به جایش دعوت از میلان و رئال مادرید و جشن های این باشگاه را با سروصدای فراوان برگزار کرد تا پروژه های مانند نوشا به های انرژی زا، رستوران های زنجیره ای، دانشگاه پرسپولیس، آکادمی و مدارس فوتبال و هواپیمایی پرسپولیس همه و همه ابتر باقی بمانند و پرسپولیس هیچگاه به درآمدزایی نرسد و بی پولی این تیم که بازیکنانش را در آستانه دربی به اعتصاب کشانده بود درب خروجی را جلوی سردار بازکند.

اما از هیاهوهای رویانیان که بگذریم او در مدت دوسال و نیم ماندنش در پرسپولیس هم نتوانست دست آورد مهمی برای باشگاه داشته باشد و شاید صدرنشینی بعد از یکصد و ده هفته تنها نکته مثبت در کارنامه او البته بعد از برگزاری دیدار دوستانه با پیشکسوتان میلان باشد. یکی از دلایل نتیجه نگرفتن پرسپولیس در زمان رویانیان بی ثباتی تیم او بود. محمد رویانیان در دوسال و نیمی که با پرسپولیس همکاری کرد پنج سرمربی را در راس هدایت تیمش دید. حمید استیلی، مصطفی دنیزلی، مانوئل ژوزه، یحیی گل محمدی و علی دایی با معدل هر مربی یک نیم فصل در زمان حضور رویانیان هدایت فنی این تیم را برعهده گرفتند و البته هیچکدام هم نتوانستند جامی را برای باشگاه به ارمغان بیاورند.

حالا پرسپولیس از چهار دیدار گذشته خود تنها دو امتیاز کسب کرده و در شش هفته مانده به پایان فصل حداقل پنج و حداکثر هفت امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و این را هم اضافه کنید که شکرآب بودن رابطه دایی و پروین می تواند بر عملکرد این تیم در ادامه فصل تاثیر بگذارد و به این ترتیب این تیم برای قهرمانی به یک معجزه نیاز دارد وگرنه علی دایی از همین الان باید جام را از دست رفته ببیند.

شرایط امروز پرسپولیس درست مانند زمانی است که رویانیان به این تیم امده بود حمید استیلی در یازدهمین دوره لیگ برتر ضعیف ترین آغاز همه دوران پرسپولیس را رقم زده بود. سردار پرسپولیس را بحران زده تحویل گرفت و بحران زده تحویل داد و به البته به ادعای محمود خردبین علاوه بر این بحران ۴۰ میلیارد تومان هم بدهی باقی گذاشته.