به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک درباره ثبت نامش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: می خواهیم رتبه مان در المپیک آینده تک رقمی باشد. من در این مدت تلاشم را کرده ام و در زمان من کارهای بزرگی صورت گرفته است اما به هرحال مجمع کمیته ملی المپیک هر رأیی را بدهد برای ما قابل احترام است.

وی درباره اینکه افشارزاده بازنشسته است، آیا می تواند در انتخابات ثبت نام کند، اظهار داشت: وی جز افرادی است که از قدیمی های ورزش است و جامعه ورزش مدیون او است. با توجه به اینکه افشارزاده بازنشسته است و اشکالی که سازمان بازرسی در این خصوص گرفته او نمی تواند ثبت نام کند مگر اینکه مجوز می گرفت بنابراین باید تأیید کار وی را بالاترین مقام یعنی وزارت بنویسد اما از من خواست نامه ای برای معاون رئیس جمهور بنویسم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره نامه سازمان بازرسی مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر دو شغله ها و نمایندگان مجلس نمی توانند در انتخابات کمیته ثبت نام کنند اظهار داشت: این قانون است و ما با آن مقابله نمی کنیم. ۱۰ سال پیش این قانون نبود و سازمان بازرسی آن را دنبال نمی کرد از چند سال پیش جدی شد نه تنها در ورزش بلکه همه جا دنبال می شود. ما هم اساس کارمان مراعات قانون است.

وی افزود: جلسه ای با سازمان بازرسی داشتیم، مفصل صحبت کردیم که اگر راهی هست کمک کنند تا افراد مختلف کاندیدا شوند. آنها هم قبول کردند به ما کمک کنند، وزارت هم دقیقا برای فدراسیون ها چارچوب سازمان بازرسی را مراعات کرده و کسانی که دارای شغل دیگری بودند یا اعضای شورای شهر نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

* به گودرزی گفتم اگر وزارت کاندیدایی دارد حمایت می کنم

علی آبادی در پاسخ به این سؤال که پیش از این گفته بودید اگر بخواهید برای ریاست ثبت نام کنید از وزیر اجازه می گیرید، آیا این کار را انجام دادید تصریح کرد: زمانی که صالحی امیری سرپرست بود با او صحبت کردم. دولتی که الان آمده دارای رأی اکثریت مردم است و از نظر قانونی مقبولیت دارد تنفیذ رهبری را هم گرفته و مسئولیت دارد پیرو رهبری لازم می دانم از این دولت حمایت کنم. به صالحی گفتم اگر بخواهد در ورزش کمک می کنم و از او پرسیدم آیا نظری داری کاندیدا شوم که صالحی گفت من نیامده ام به ورزش تا کسی برود آمده ام کسانی که رفته اند برگردانم و مخالفتی با کسی برای کاندیدا شدن ندارم.

وی ادامه داد: با گودرزی هم جلسه داشتم و گفتم اگر مخالفتی دارید یا نظرتان شخص دیگری است که نامزد شود اخلاقا وظیفه ام می دانم که حمایت کنم اما وزیر ورزش گفت نه تنها خودم هیچ نظری ندارم بلکه به همه همکارانم گفتم کسی حق ندارد در انتخابات کمیته دخالت کند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه وزیر ورزش با نامه ای به معاون رئیس جمهور درباره مغایرت آئین نامه و اساسنامه استعلام کرده، آیا این دخالت محسوب نمی شود، عنوان کرد: ما نمی توانیم محدودیت ایجاد کنیم وزیر به عنوان یک شخص بالادستی مورد احترام ماست. اگر احساس کنم یا پیامی برایم برسم که برای ریاست کاندیدا نباشم خودم را کنار می کشم. هر کسی مورد حمایت دولت باشد از او حمایت می کنم چون اگر این حمایت ها نباشد آسیب می بینیم.

* درگذشته می خواستند کسی که مد نظرشان است انتخاب شود

علی آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید شما ۵ سالی که در کمیته بودید و با ۲ رئیس قبلی سازمان از یک دولت بودید اما باز هم تنش وجود داشت و این حرف پیش آمده که ممکن است این تنش ها در دولت جدید وجود داشته باشد عنوان کرد: ما اختلاف نظر داشتیم، در انتخابات کمیته نباید دخالت شود بعضا دیدگاهی بود که ما همکاری کنیم و هر کس مد نظرشان است انتخاب شود من هم موافق نبودم و فکر می کردم در این صورت حقوقی ضایع می شود. اگر رأی بیاورم کمک می کنم، اگر رأی نیاورم از تجربیاتم استفاده می کنم و اگر هر دو راه ممکن نشد جلوی تلویزیون می نشینم و بازی ها را نگاه می کنم.

علی آبادی همچنین در مورد ثبت نام هاشمی طبا گفت: هیئت ۵ نفره در این باره رسیدگی می کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که شانس تان را در این رقابت چقدر می دانید، خاطر نشان کرد: از ۶۲ نفر در مجمع ۴۰ نفر ثبت نام کردند، ما کنترل کردیم که نزدیک انتخابات افرادی از بیرون تحمیل نشوند. آرزوی ورزشی ها این بود که از جامعه ورزش افرادی انتخاب شوند. مطمئنم مدیران ارشد ورزش از این افراد کامل حمایت می کنند.

علی آبادی درباره جدی ترین رقیبش گفت: همه کسانی که ثبت نام کردند رقیبم هستند. وی هم همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر نامزدی کیومرث هاشمی اظهار داشت: هاشمی یا هر کس دیگری رأی بیاورد به او احترام می گذارم، پس از انتخابات هم هیچگونه اعتراضی نخواهیم داشت. زیبایی اساسنامه این است که مبارزه مردانه و رودرو خواهد بود.