به گزارش پارس به نقل از مهر، علیرضا منصوریان در خصوص وضعیت تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: از زمانیکه تیم در مرحله مقدماتی موفق شد جواز حضور در مرحله نهایی را بدست آورد، می دانستیم اگر تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی صعود کند، به علت فشردگی مسابقات و زمان تحویل بازیکنان به تیم ملی در ۲۰ فرودین ماه، شرایط مان بسیار سخت و دشوار می شود.

وی با بیان اینکه برای در اختیار گرفتن بازیکنان تیم و تشکیل اردوهای آماده سازی با باشگاه ها در تماس هستیم، افزود: در گذشته بازیکنان مان کمتر در تیم های خود به میدان می رفتند اما امروز جزو نفرات اصلی تیم های شان محسوب می شوند. این اتفاق باعث شده در مخمصه ای بزرگ قرار گرفته و تمرکز کادرفنی را از بین ببرد. به جای اینکه امروز تمرکزمان را روی مسائل فنی بگذاریم، باید به فکر حل مشکلات مان باشیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران همچنین با اشاره به نامه نگاری اش با علی کفاشیان برای حل این مشکلات، اضافه کرد: امروز ماجرای مان سه ضلع دارد. ضلع اول کی روش است که باید تیم خود را برای حضور در جام جهانی آماده کند. ضلع دوم همکاران، دوستان و اساتیدم در باشگاه ها هستند که این بازیکنان، نفرات اصلی تیم شان هستند. بطور مثال محسن مسلمان محور تیم مااست و بازیکن تاثیرگذار در پرسپولیس و یا بازیکنان تیم نفت که من به دایی و گل محمدی حق می دهم.

وی در ادامه یادآور شد: ضلع سوم هم اعضای کادرفنی تیم زیر ۲۲ سال هستیم که اگر نتوانیم تیم را به خوبی برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا آماده کنیم، زحمات مان در ۲۰ ماه گذشته به راحتی از دست می رود. حال من به عنوان سرمربی نمی دانم چه تصمیمی بگیرم. آیا باید با تمام قدرت به مسابقات برویم و یا بحث دیگری در میان است. ضمن اینکه اگر تیمی مانند ذوب آهن بازیکنش را به ما می دهد، اگر دچار ضرر شود، باید به استانش پاسخگو باشد. در چنین شرایطی علی کفاشیان باید راسا وارد عمل شده و تصمیم گیری کند.

منصوریان با اشاره به اینکه با مسئولان لیگ جلسه داشته و بهترین راهکار این است که لیگ ۱۵ روز عقب بی افتد تا باشگاه ها ضرر نکنند، خاطرنشان کرد: پرسپولیس، نفت و ذوب آهن بازیکنان زیادی در تیم زیر ۲۲ سال دارند و اگر بخواهیم بازیمنان آنها را بگیریم، در مسابقات دچار آسیب می شوند.

وی در مورد مطرح شدن نام نلو وینگادا به عنوان سرمربی تیم امید و احتمال تداخلل کاری اظهار کرد: بنده از مسئولان فدراسیون فوتبال خواهش کردم اگر قرار است سرمربی تیم امید انتخاب شود، به خاطر اینکه شان ما و بازیکنان مان حفظ شود، این مسئله کاملا محرمانه صورت گیرد. من دست فدراسیون را برای انتخاب سرمربی برای تیم امید جهت آماده سازی برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ لندن بازگذاشتم اما این اتفاق نیفتاد. خواسته من این بود که مذاکرات به شکلی صورت گیرد که تیم من آسیب ندیده و بازیکنان هر روز نگویند شما هستید یا نه.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران با اشاره به اینکه هم تیم امید و هم تیم زیر ۲۲ سال را می توان تیم امید دانست، گفت: معلوم نیست کی روش بعد از جام جهانی بماند یا نه اما اگر فدراسیون بگوید امروز مربی را انتخاب کرده که تیم ملی را برای جام جهانی ۲۰۱۸ آماده کند، مطمئنا یک روز نمی ماند، تمرینات را تعطیل کرده و می رود. حال من هم در مقیاس کوچکتر اعلام کردم کاری نکنند که تیم من آسیب بخورد. من خوشحالم فردی برای مربیگری در تیم امید انتخاب شود اما باید شان کادرفنی تیم امید حفظ می شد.