به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاین، امیرعلی اکبری فرنگی کار سنگین وزن کشورمان که به خاطر استفاده مجدد از مواد نیروزا مادام العمر از حضور در کشتی محروم شده است در دفاع از خود گفت: من به عشق مردم و وطن از میلیاردها تومان پول گذشتم اما عادلانه نیست بدون اطلاع و اشراف به حقیقت در رابطه با این اتفاق حکم صادر کنید.

امیرعلی اکبری در ابتدای اظهاراتش به دو سال محرومیت سخت و شکننده قبلی خود اشاره کرد و گفت: روزهای سخت و سیاه محرومیت طوری بر من گذشت که هیچگاه جرات تکرار آن اشتباه و دوپینگ مجدد را نداشتم، اما هنوز نمی دانم چه اتفاقی افتاد که امیرعلی اکبری را به چنین سرانجامی رساند. الان هم آمده ام تا از شرافت و ۱۶ سال زجر و ممارست در کشتی دفاع کنم. تنها یک آرزو دارم تا حتی جانم را فدای این مردم و کشورم کنم تا به نوعی مهر تاییدی بر ادعای من باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارت دقیقی در اردوهای تیم ملی بر نحوه تغذیه و استفاده از مکمل های خوراکی نبود گفت: دکتر امیر ساسان بطور مدام و دقیق بر نحوه تغذیه بچه ها و همچنین استفاده از مکمل های خوراکی و مجاز نظارت داشت و حتی خودم که یک بار قربانی دوپینگ شده بودم حتی فکر این کار هم نمی کردم.

مرد طلایی رقابتهای جهانی ۲۰۱۰ روسیه ادامه داد: مطمئن هستم مافیای کشتی یعنی کشورهایی مثل روسیه، آذربایجان و ترکیه به هیچوجه اجازه بازگشت و شکست این حکم را نمی دهند چراکه با محرومیت علی اکبری طلای سنگین وزن جهان و المپیک به آنها رسید.

علی اکبری با اشاره به نوع تغذیه خود گفت: من تا پیش از رقابتهای جهانی مجارستان حتی از آب کلمن اردو نیز آب مصرف نمی کردم و همواره از آب معدنی ها پلمپ مصرف داشتم تا مبادا اتفاقی مشابه گریبان گیر من شود. تنها زمانی که تردید دارم دار اشتباه شدم و قرصی بدون اطلاع مصرف کردم موقعی بود که برای ماسا‍ ژ به اتاق تمرین و استراحت تیم آذربایجان و ماساژور بلغار این تیم که قبلا در تیم ملی ایران فعالیت داشت رفتم. البته به هیچ عنوان قصد اتهام ندارم اما زمانی که او به من قرصی را تحت عنوان مسکن دیکلوفناک داد من ندیده و ندانسته آنرا مصرف کردم. این قرص زیر زبانی بر خلاف تصور من از داروهای دیکلوفناک که مزه ای گچی دارند، ترش بود.

ملی پوش سنگین وزن کشتی ایران که جمعه شب به برنامه ورزش از نگاه دو آمده بود در حالی که توان کنترل بغض خود را نداشت با چشمانی گریان ادامه داد: دشمنی من با کشور آذربایجان بعد از رد کردن پیشنهاد آنها روز به روز بیشتر شد تا در نهایت به سرانجامی چار شدم که هیچ امیدی به بازگشت و اثبات بی گناهی خودم ندارم. من ۴۵ روز قبل از جهانی مجارستان در یونیورسیاد روسیه تست دوپینگ دادم و خوشبختانه پاک بودم. حتی بعد از بازگشت به ایران و بعد از رقابتهای انتخابی که حدود سه هفته تا اعزام برگزار شد هم دوباره تست دوپینگ دادم و این بار هم منفی بود. چطور ممکن است علی اکبری که یکبار قربانی دوپینگ شده بود دست به تکرار این اشتباه بزند.

وی ادامه داد: وزن طبیعی من حدود ۱۱۵ کیلوگرم بود که برای رسیدن به وزن ۱۲۰ کیلو و همسانی با حریفان باید با مصرف مکمل های دارویی مجاز، وزنم را افزایش می دادم اما باز هم از ترسم هیچ مکمل مجازی هم مصرف نکردم و تنها با خوردن مواد غذایی تازه و طبیعی که حدود ۳ تا ۴ میلیون هزینه شخصی برای من داشت به تقویت جسمانی و تمرین پرداختم.

در اواسط گفتگوی احساسی امیر علی اکبری با این برنامه زنده تلویزیونی قهرمانانی همچون بهداد سلیمی، امید نوروزی و فردین معصومی هم بصورت تلفنی روی خط آمده و در تایید گفته های این قهرمان ناکام به اظهار نظر و همدردی با او پرداختند. آنها هم بر این گفته امیر علی اکبری تاکید کردند که آذربایجان و ترکیه در کشتی دشمن ایران هستند و نمی خواهند قهرمانان ایران به موفقیت هایشان ادامه دهند.

علی اکبری در ادامه در حالی که همچنان اشک می ریخت به نمونه گیری دوپینگ و امکان تست مجدد اشاره کرد و گفت: بعد از مثبت اعلام شدن نمونه اول تست من هنوز باور نداشتم چنین اتفاقی دوباره رخ داده و با هماهنگی و مساعدت فدراسیون کشتی و شخص رسول خادم دوباره مقدمات تست دوم و ارسال آن به آزمایشگاه وادا میسر شد، متاسفانه دومین نمونه هم مثبت بود چراکه نوع ماده موجود در خون من حدود شش ماه ماندگاری دارد. ماده ای که نخواسته و نادانسته وارد بدنم شد. البته من کسی را متهم نمی کنم اما تنها زمانی که به مواد غذایی و داروهای مصرفی خودم فکر می کنم به همان قرصی می رسم که در اتاق ماساژ تیم آذربایجان به من دادند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به حساسیت داستان ایران و آذربایجان و اتفاقاتی که برای او افتاد چرا به اتاق این تیمی رفته گفت: درد زانو و نیاز بدنم به ماساژ باعث شد تا من به همان ماساژور قبلی تیم ملی ایران اعتماد و اطمینان کنم تا ضمن ماساژ، زانوهای مصدوم من را هم بانداژ کند. البته می دانم که اشتباه بزرگی مرتکب شدم هر چند که نمی توانم او را نیز متهم کنم.

علی اکبری در بخشی دیگر از اظهاراتش به بدهی خود به کشور آذربایجان هم اشاره کرد و گفت: زمانی که در آذربایجان بودم با امضای قرارداد حدود ۳۰ درصد از مبلغ را بصورت پیش پرداخت دریافت کردم که متاسفانه بعد از بازگشت به ایران برای باز پرداخت آن به مشکل خوردم. البته وزیر وقت یعنی آقای عباسی وعده داد به شرط بازگشت به ایران بدهی مرا به آذری ها بدهد اما او هم حالا رفته و هیچکس پاسخگوی من نیست!

وی در پایان گفت: از مردم و تمامی مسولان تقاضا دارم کاری کنند که پاکی و حقیقت گفته های من اثبات شود، هر چند که مافیای کشتی اجازه بازگشت را به من نمی دهد و نفوذی که روسها و آذری ها در وادا و فیلا دارند مرا قربانی می کند، اما بدانید که من به عشق مردم به کشورم آمدم و عادلانه نیست که مثل چند روز اخیر با پیش داوری و تهمت با من رفتار شود. باید از اتفاقی که برای من افتاد درس گرفت تا در آینده هیچ ورزشکار دیگری قربانی اتفاقات و مافیای ورز نشود.