پدیده گرمایش جهانی

پیش‌بینی برداشت محصولات را به طور فزاینده‌ای برای کشاورزان دشوار کرده است اما استارت آپ اسپانیایی "RawData" گفته با بررسی داده‌های حاصل از مناطق کشاورزی و استفاده از هوش مصنوعی می‌توان چنین کاری را پیش‌بینی کرد.

"آلبرت دایگس"(Albert Duaigües) یکی از بنیانگذاران این استارت آپ درباره این رویکرد توضیح داد و گفت: ما داده‌های حاصل از مناطق کشاورزی را ترسیم/نقشه برداری می‌کنیم. یک مزرعه پر از محصولات کشارزی را در نظر بگیرید. ما این کار را برای مثال با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای انجام می‌دهیم. سپس هوش مصنوعی ما محاسبه می‌کند که روند برداشت چگونه خواهد بود. این امر باعث می‌شود که مواد خام به طور موثرتری استفاده شوند.

62076609

دایگس افزود: به نظر من بخش کشاورزی یکی از پیچیده‌ترین بخش‌هایی است که انسانها با آن سر و کار دارند. متغیرهای زیادی وجود دارد که باید مدیریت کنید برای مثال شما باید بدانید که چه بیماری‌هایی ممکن است در بین محصولات شما ظهور پیدا کند و عدم رعایت این موارد بر روند برداشت محصول تاثیر می‌گذارد. به لطف RawData، کشاورزان بینش و کنترل بیشتری خواهند داشت. یکی از مواردی که بر بخش کشاورزی تاثیر می‌گذارد پدیده گرمایش جهانی است. فصل برداشت هر سال تغییر می‌کند. شما به عنوان یک کشاورز نمی‌توانید بگویید فصل برداشت بعدی چگونه خواهد بود اما با در اختیار داشتن داده‌ها و هوش مصنوعی می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید. در نتیجه کشاورزان پول بسیار کمتری را از دست می‌دهند و همچنین محصولات بیشتر به بازار عرضه می‌کنند.

دایگس درباره کشاورزی در اسپانیا گفت: شرکت ما در اسپانیا قرار دارد. در اینجا بسیاری از کشاورزان با مشکل خشکسالی مواجه هستند که این امر همواره بر روند رشد محصولاتی مانند زیتون تاثیر گذاشته و سبب گران شدن روغن زیتون می‌شود. هر کاری که کشاورز انجام می‌دهد مهم است. این کار شامل نحوه آبیاری و استفاده از کود حیوانی می‌باشد. هر انتخاب بر برداشت محصول تاثیر دارد.

برنامه‌ آینده

نفت در برابر برنج / درخواست خجالت آور پاکستان از ایران

وی افزود: ما می‌خواهیم در سطح بین‌المللی کار کنیم. اگرچه ما مشتریانی از کشورهای مکزیک، شیلی و ترکیه داریم، اما حدود ۹۵ درصد از مشتری‌های ما از اسپانیا هستند که البته این افراد خودشان کشاورز نیستند بلکه صاحب شرکت‌هایی که توسط آن مستقیما با کشاورزان در ارتباطند. حدود ۱۰ هزار کشاورز از محصول ما استفاده می‌کنند. هدف نهایی ما ارائه راه حل‌های دارای فناوری پیشرفته برای بخش کشاورزی در سراسر جهان است.