چند سالی است که محبوبیت تراشه‌های تولیدی HiSilicon هوآوی روند صعودی پیدا کرده و شاهد استفاده طیف متنوع و قابل توجهی از آنها در دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند هستیم. بر اساس تحلیل‌های جدید صورت گرفته روی وضعیت بازار تولید تراشه توسط تحلیل‌گران IC Insights، های‌سیلیکون در فهرست ۱۰ تولیدکننده برتر نیمه‌هادی دنیا قرار گرفته و نکته مهم‌تر اینکه HiSilicon اولین شرکت چینی به شمار می‌آید که به این موفقیت دست یافته است.

در یک‌ سال این شرکت موفق شده با رشد قابل توجه ۵۴ درصدی میزان فروش سالیانه، از جایگاه پانزدهم به جایگاه دهم لیست تولیدکننده‌های برتر نیمه‌هادی در جهان برسد. درآمد این شرکت در سه‌ماهه اول سال جاری به ۲.۶۷ میلیارد دلار رسیده است.

HiSilicon ساخت تراشه را به شرکت‌های طرف قرارداد خود مانند برند TSMC سپرده، امری که در ثبت جایگاه سوم لیست IC Insights برای این شرکت تایوانی، بی‌تاثیر نبوده است.

نتایج تحلیل IC Insights یک هفته پس از انتشار گزارش تحقیقات CINNO منتشر می‌شود. در این گزارش بیان شده HiSilicon در بازه زمانی سه ماهه اول سال 2020 بزرگ‌ترین تامین‌کننده تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند در بازار چین بوده است.

Capture

یکی از دلایل فروش بالای تراشه‌های HiSilicon استفاده آن در محصولات تولیدی هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات موبایل و مخابراتی در جهان است. ۹۰ درصد از محصولات این شرکت در گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی هوآوی استفاده می‌شود.