ممکن است به هر دلیلی بخواهید گوشی خود را با استفاده از کامپیوتر به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید. اگر گوشی شما از برند Huawei است، می‌توانید برای این کار از برنامه HiSuite استفاده کنید. در ادامه به آموزش آپدیت کردن گوشی‌های Huawei  با برنامه HiSuite توسط کامپیوتر می‌پردازیم.

Huawei جزء سازندگانی است که به طور تقریباً مرتب برای گوشی‌های خود آپدیت‌های سیستم عامل اندروید، وصله‌های امنیتی و قابلیت‌های تازه‌ای ارائه می‌کند. غالباً آپدیت‌ها با رفع مشکلات، بهبود کارایی و قابلیت‌های جدید همراه هستند؛ از این رو نصب آنها توصیه می‌شود. با این حال برخی از کاربران موفق به دریافت آپدیت‌ها از طریق خود گوشی (به صورت OTA) نمی‌شوند. این مشکل می‌تواند ناشی از ارائه‌دهنده سرویس اینترنت یا وجود نقص در نرم افزار فعلی باشد که مدت زیادی از آپدیت کردن آن می‌گذرد.

hisuite-en

برای عبور از مشکلات احتمالی، شما می‌توانید از برنامه رسمی Huawei HiSuite برای دانلود و نصب جدیدترین نسخه از نرم افزار EMUI بر روی گوشی خود استفاده کنید.

برای استفاده از این برنامه باید باتری گوشی حداقل 50 درصد شارژ داشته باشد. توجه داشته باشید در حین آپدیت کردن  نباید به هیچ وجه کابل USB از گوشی یا کامپیوتر جدا شود. همچنین نباید گوشی خاموش یا راه‌اندازی مجدد شود؛ در غیر این صورت احتمال دارد نرم افزار دستگاه شما آسیب ببیند. در نظر داشته باشید آپدیت کردن از طریق HiSuite تنها زمانی ممکن است که یک نسخه نرم‌افزاری جدید برای گوشی شما در دسترس باشد.

HiSuite که برنامه رسمی Huawei برای مدیریت و آپدیت کردن گوشی‌های اندرویدی هواوی از طریق ویندوز است، قابلیت‌های بیشتری نیز ارائه می‌کند که در ادامه می‌توانید با آنها آشنا شوید.

 

اولین قابلیت برنامه HiSuite، امکان مدیریت گوشی از طریق کامپیوتر است. شما می‌توانید بر روی کامپیوتر شخصی خود به پیام‌ها، مخاطبین، تصاویر، ویدئوها و برنامه‌های موجود بر روی حافظه دسترسی پیدا کنید.

 قابلیت بسیار کاربردی دیگری که برنامه HiSuite در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان پشتیبان‌گیری و بازگردانی اطلاعات است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از برنامه HiSuite، گوشی خود را در صورت بروز نقص یا خطا، بازیابی کنید.

66556

آموزش آپدیت کردن گوشی‌های Huawei با برنامه HiSuite

1. جدیدترین نسخه برنامه HiSuite را از اینجا دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

2. گوشی خود را از طریق کابل USB به یکی از درگاه‌های USB کامپیوتر وصل کنید.

3. برنامه HiSuite را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید.

4. فرآیند شناسایی خودکار گوشی شما توسط HiSuite آغاز می‌شود و مدل آن نمایش داده خواهد شد.

5. در پایین پنجره برنامه بر روی دکمه Update کلیک کنید تا در دسترس بودن نرم افزار جدید بررسی شود.

6. در صورتی که نرم افزار تازه‌ای برای گوشی شما در دسترس باشد، می‌توانید گوشی خود را آپدیت کنید.

7. پس از اتمام فرآیند آپدیت، گوشی شما به طور خودکار راه اندازی مجدد شده و آپدیت نصب می‌شود.

8. در این مرحله کار به اتمام رسیده است.

 

لازم به ذکر است که برنامه HiSuite برای نسخه‌های مختلف ویندوز و همچنین سیستم عامل Mac اپل در دسترس است و می‌توانید آن را از وب سایت رسمی Huawei دریافت و نصب کنید.