به گزارش پارس نیوز، 

 برای این دسته از افراد، شرکت ژاپنی Kyocera اقدام به طراحی و تولید باریک ترین گوشی هوشمند در دنیا کرده است که نام آن KY-O1L است و کاملا به اندازه یک کارت ویزیت است و می تواند در کیف های نگهدارنده کارت جا شود. به همین دلیل، این گوشی نام مستعار “کارت تلفن” را نیز به خود اختصاص داده است.

ویژگی ها و مشخصات این گوشی چیست؟

این گوشی با ابعاد 5.3 میلی متر ضخامت و وزن 47 گرمی عرضه شده و یکی از سبک ترین دستگاه های عرضه شده در دنیاست. این گوشی دارای نمایشگر 2.8 اینچی تک رنگ و رابط کاربری و اتصال LTE است. با این همه باتری ان 380 میلی آمپر است که برای گوشی که ضخامت کاغذی دارد، کافی است.

رقبای این گوشی در بحث نازکی و ضخامت

البته بحث های زیادی سر این موضوع وجود دارد که آیا این واقعا کوچکترین گوشی دنیاست یا خیر. چرا که پیش از این موتورولا در سال 2016 گوشی ای عرضه کرد که پیش از این نیز اوپو گوشی ای تولید کرد که ضخامت 4.9 میلی متری داشت. تنها 5.2 میلی متر ضخامت داشت. از عیوب این گوشی این است که دوربین ندارد، اما می توانید با مرورگر آن به اینترنت گردی بپردازید.

شرکت های رقیب می توانند این بحث را مطرح کنند که این گوشی‌ واجد برآمدگی دوربین بوده و به همین خاطر نازک‌ ترین گوشی‌ محسوب نمی ‌شود. از طرفی دیگر موتورولا می‌تواند بگوید که گوشی‌ KY-O1L اصلا واجد دوربین نیست و نمی‌تواند با گوشی‌ این شرکت مقایسه شود.

اینکه چه این گوشی باریک ترین و نازک ترین گوشی دنیا باشد یا خیر، هنوز هم یک دستگاه جذاب از نظر مشتریان محسوب می شود که رابط کاربری آن تمام نیازهای اولیه گوشی های هوشمند را ارائه می دهد. هر چند هیچ بازار نرم افزاری ندارد، اما شاید تنها انتخاب برای افرادی باشد که برای برقراری تماس و متن نیاز به خواندن اخبار و گاه به گاه آنلاین شدن دارند. دوربین هم در این گوشی وجود ندارد و نمی توانید انتظار عکس گرفتن از ان داشته باشید.

در هر صورت، باید بگوییم که ژاپنی‌ ها برای خرید این گوشی‌ بسیار کوچک و سبک، باید ۳۲۰۰۰ ین یعنی حدود ۳۰۰ دلار بپردازند. نظر شما در مورد این گوشی با چنین ویژگی هایی چیست و چه مخاطبینی می تواند جذاب باشد؟