به گزارش پارس نیوز، 

اپل قصد دارد تا چند روز دیگر با برگزاری یک مراسم رسمی از نسل جدید از گوشی‌های آیفون خود رونمایی کند. اما ساعتی پیش گزارش جدیدی از قیمت نهایی این محصولات در اختیار قرار گرفت که نشان می‌دهد کاربران این بار باید بیش از پیش برای خرید این گوشی‌های هوشمند هزینه کنند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد قیمت این گوشی‌های هوشمند از آنچه تصور می‌کردیم و در گزارش‌های پیشین به آن اشاره شده است؛ بیشتر خواهد بود.

iPhone-p-2.jpg - 43.56 kB

براساس اطلاعات موجود در این گزارش نسخه پایه از ارزان‌ترین گوشی آیفون امسال چیزی در حدود 799 دلار قیمت خواهد داشت. گفته می‌شود این گوشی دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی LCD است و اپل قصد دارد آن را به عنوان محصولی با ارزش خرید بالا روانه بازار کند. اما در بخش دیگری از این گزارش آمده است که دیگر گوشی آیفون جدید که به احمال فراوان iPhone Xs نام دارد نیز قرار است برچسب قیمت گوشی آیفون X را به ارث ببرد و با قیمت 999 دلار برای نسخه پایه عرضه شود.

این گزارش همچنین اعلام کرده است که گوشی iPhone Xs Max، گران قیمت‌ترین گوشی آیفون تاریخ تا به امروز خواهد بود و نسخه پایه از آن قرار است با قیمت 1049 دلار روانه بازار شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود که قدرتمندترین نسخه از این گوشی که دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی است نیز 100 دلار گران‌تر باشد و با قیمتی در حدود 1149 دلار عرضه شود. گزارشی که چندی پیش منتشر شده بود نشان می‌داد که ممکن است اپل برای این نسخه از گوشی‌های آیفون خود برچسب قیمت سرسام آور 1249 دلاری را انتخاب کند.

پیش از این تصور می‌شد که ارزان ترین نسخه از گوشی‌های آیفون امسال با قیمتی در حدود 699 دلار عرضه خواهد شد و این موضوع سبب شده بود که کاربران زیادی به خرید این گوشی هوشمند امیدوار شوند. اما این گزارش جدید نشان می‌دهد که این گوشی قرار است 100 دلار از آنچه تصور می‌کردیم گران‌تر باشد. گفته می‌شود این نسخه از گوشی‌های آیفون شباهت زیادی به گوشی آیفون X دارد و اپل سعی کرده است با حذف نمایشگر OLED و جایگزینی آن با یک نمایشگر LCD و همچنین صرف نظر کردن از دوربین دوگانه، قیمت آن را به میزان زیادی کاهش دهد. در گزارش‌های قبلی عنوان شده بود که گوشی iPhone Xs قرار است 200 دلار از گوشی آیفون X ارزان قیمت‌تر باشد و با برچسب 799 دلاری به دست آن‌ها برسد. همچنین تا پیش از انتشار این گزارش جدید انتظار می‌رفت گوشی پرچمدار iPhone Xs Max قیمتی مشابه با آیفون X داشته باشد و با قیمت 999 دلار عرضه شود.

اپل امیدوار است که به دلیل حضور نمایشگرهای بزرگ‌تر در این نسخه از گوشی‌های آیفون، کاربران به پرداخت هزینه بیشتر برای خریداری آن‌ها علاقه بیشتری نشان دهند. علاوه بر این، با افزایش قیمت این محصولات حتی اگر استقبال کاربران کمتر از سال گذشته باشد؛ اپل می‌تواند با این افزایش قیمت، درآمد و سود قابل قبولی را کسب کند. انتظار می‌رود تمامی گوشی‌های آیفون امسال از یک نمایشگر کم حاشیه بهره ببرند و اپل در تمامی آن‌ها از تراشه جدید A12 که توسط فناوری لیتوگرافی 7 نانومتری کمپانی TSMC تولید شده است استفاده نماید. طبق اطلاعات موجود، ارزان‌ترین نسخه از گوشی‌های آیفون امسال دارای سه گیگابایت حافظه رم هستند و دو گوشی دیگر نیز از چهار گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند.