به گزارش پارس نیوز، 

هواوی امروز (24 مهر ماه 1397) به طور رسمی در رویدادی ویژه که در ExCel لندن برگزار شد، از سری جدید پرچمداران خود یعنی HUAWEI Mate 20 رونمایی کرد. سری Huawei mate 20 که از مدت‌ها پیش شاهد انتشار حرف و حدیث‌های مختلف درباره آن بودیم از اولین چیپ‌ست هوش مصنوعی (AI) موبایل ۷ نانومتری در جهان بهره می‌برد که با عنوان Kirin 980 شناخته می‌شود.

این سری از محصولات جدید هواوی امکان استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند ادغام شده در دستگاه‌ (در مقابل هوش مصنوعی توسعه یافته برپایه راهکارهای ابری)‌ را فراهم کرده و با بهره‌مندی از نوآوری‌های پیشرفته نظیر ترکیب دو واحد پردازش عصبی (Dual-NPU)، دوربین سه‌گانه با لنزهای اولترا واید (زاویه بسیار گسترده) ساخت Leica و پشتیبانی از قابلیت شارژ فوق سریع ۴۰ واتی هواوی با عنوان SuperCharge تجربه کاربری متفاوتی را فراهم کرده است. در این سری جدید، 4 گوشی شامل HUAWEI Mate 20، HUAWEI Mate 20 Pro، HUAWEI Mate 20 X و بالاخره PORSCHE DESIGN HUAWEI Mate 20 RS به چشم می‌‌خورند.

گوشی های سری HUAWEI Mate 20، بهترین ساختار هوش مصنوعی ادغام شده در گوشی‌های هوشمند را به همراه دارند که این امر به منزله ارائه هوشمندی سطح بالاتر است. علاوه بر این، خلاقیت و بهره‌وری در این محصولات به اوج رسیده و کاربران می‌توانند برای تشریح هرچه بهتر احساسات و برآورده کردن نیازهای خود، به بهترین شکل ممکن از این محصولات استفاده کنند. به واسطه بهره‌مندی از قابلیت‌های هوشمند حاصل شده در پرتو ترکیب دو واحد پردازش عصبی (Dual-NPU)، ترکیب جدید دوربین‌های سه‌گانه Leica و عملکرد سطح بالای باتری‌های با ظرفیت چشمگیر، کاربران می‌توانند از حداکثر ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و استانداردهای زندگی خود را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهند.

 

قابلیت‌های کلیدی سری HUAWEI Mate 20 شامل موارد زیر است:

  • تراشه Kirin 980 با بهره‌گیری از ترکیب دو واحد پردازش عصبی، عملکردها و اجرای برنامه‌های توسعه یافته برپایه هوش مصنوعی را سرعت می‌بخشد.
  • ترکیب جدید سه دوربین Leica با لنز اولترا واید (زاویه گسترده) امکان ثبت مناظر را با با جزئیات عالی، فراهم می‌کند.
  • عملکرد چشمگیر دوربین‌ها در حالت ماکرو امکان عکس‌برداری از سوژه‌هایی به فاصله نزدیک یعنی تا ۲.۵ سانتی‌متر از لنزها را فراهم می‌کنند.
  • قابلیت فیلم‌برداری با هوش مصنوعی، به تمامی کاربران امکان فیلم‌برداری ویدئوهایی با استانداردهای سینمایی را با بهره‌گیری از کادربندی و رنگ‌‌بندی بهتر می‌دهد.
  • ظرفیت باتری شاخص در بازار گوشی‌های هوشمند، امکان بهره‌گیری از دستگاه‌ها را برای بیش از یک روز استفاده سنگین فراهم خواهد کرد.
  • بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌های شارژ باعث خواهد شد فرایند تامین توان الکتریکی سری HUAWEI Mate 20 به واسطه استفاده از کابل یا راهکارهای شارژ بی‌سیم، به بهترین شکل ممکن انجام شود.
  • قابلیت شارژ معکوس حالا با بروزرسانی جدید، امکان استفاده از بستر ارتباط بی‌سیم را نیز بدست آورده است.  

 

اولین گوشی هوشمند مجهز به لنز اولترا واید Leica

 سری HUAWEI Mate 20 از بهترین دوربین‌ گوشی‌های هوشمند بهره‌مند شده و لنزهای اولترا واید (زاویه گسترده) Leica را نیز به این ترکیب اضافه کرده است. دوربین جدید سه‌گانه Leica، پشتیبانی از فیلم‌برداری برپایه استفاده از هوش مصنوعی را به دنبال داشته تا کاربران بتوانند کلیپ‌های ویدئویی روزمره خود را در سطح استانداردهای سینمایی ارتقا دهند.

لنزهای جدید اولترا واید Leica فاصله کانونی معادل با لنزهای دوربینی فول فریم ۱۶ میلی‌متری دارند تا تصاویر به ثبت رسیده، از المان‌های شاخص و افکت‌های هنری لنزهای واید بهره‌مند شوند. به این ترتیب، گزینه‌ای ایده‌آل را برای عکس‌برداری از مناظر، پیش رو خواهید داشت.

سیستم دوربین جدید، از عکس‌برداری ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند تا امکان به ثبت رساندن تصاویر واضح را از سوژه‌هایی که در فاصله‌ای به نزدیکی ۲.۵ سانتی‌متر از لنزها قرار می‌گیرند، داشته باشید. به این ترتیب با محصولی روبرو خواهید بود که توانایی آن از عملکرد چشم انسان نیز فراتر است! با بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی ادغام شده در دوربین نظیر AI Composition (ترکیب‌بندی با هوش مصنوعی)، AI 4D Predictive Focus (فوکوس در چهار سطح همراه با ‌پیش‌بینی با استفاده از هوش مصنوعی) و AI HDR (HDR توسعه یافته برپایه هوش مصنوعی) سری HUAWEI Mate 20 تمامی آنچه یک عکاس نیاز دارد را در یک پکیج قدرتمند گردهم آورده است. به عنوان نمونه، با استفاده از قابلیت فوکوس خودکار همراه با پیش‌بینی (PDAF) امکان شناسایی دقیق چند سوژه، رهگیری المان‌های در حال حرکت و حتی تغییر دستی موقعیت فوکوس ممکن خواهد شد.

AI Cinema Mode نیز در سری HUAWEI Mate 20 در دسترس قرار گرفته است. با استفاده از این حالت، کاربران می‌توانند رنگ غالب، میزان اشباع رنگ‌ها و نور کلیپ‌های ویدئویی خود را بهینه‌سازی کنند. این قابلیت به همراه مجموعه‌ای از گزینه‌های پیش‌فرض شامل Vintage (قدیمی)، Fresh (تازه)، Suspense (هیجان و برانگیختگی) و Background Blur (پس زمینه مات) در اختیار کاربران قرار گرفته است. علاوه بر این، شاهد پشتیبانی این AI Cinema Mode از ایجاد رنگ‌رفتگی‌های هدفمند و دلخواه کاربر هستیم. به بیان دقیق‌تر، با استفاده از هوش مصنوعی، سری HUAWEI Mate 20 می‌تواند سوژه‌های انسانی را ایزوله کرده، تغییر شدت دلخواهی را در رنگ‌های اطراف این سوژه‌ها ایجاد کرده و به طور چشمگیری، شخص را از محیط اطراف آن، برجسته و متمایز کند. قابلیت AI Spotlight Reel امکان شناسایی کلیپ‌های ویدئویی با تم مشترک را دارا بوده و می‌تواند مونتاژی ۱۰ ثانیه‌ای را به طور کامل از قسمت‌های شاخص، ایجاد کند.

HUAWEI Mate 20 از عکس‌برداری و فیلم‌برداری پیش‌فرض با نسبت طول به عرض تصاویر 21 به 9 پشتیبانی می‌کند. این استاندارد در مقایسه با نرخ متداول 16 به 9، میدان دید بازتر و پرسپکتیو اغراق‌آمیزتری داشته و افکت‌های سینمایی و هنری را به نحو چشمگیرتری نشان می‌دهد.

 

سریع‌ترین فناوری شارژ ۴۰ واتی هواوی

 سری HUAWEI Mate 20 به نوعی طراحی شده تا حداکثر بهره‌وری را برای کاربران به همراه داشته باشد. از همین رو از باتری‌هایی با ظرفیت بالا در محصولات این سری استفاده شده است که انرژی لازم را برای کاربران در تمام روز تامین خواهند کرد. HUAWEI Mate 20 به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده و این در حالی است که Mate 20 Pro از باتری ۴۲۰۰ میلی آمپرساعتی و HUAWEI Mate 20X نیز از باتری شاخص ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره‌مند شده‌اند.

قابلیت شارژ سریع HUAWEI SuperCharge، پشتیبانی از انتقال سریع توان الکتریکی را تا ۴۰ وات فراهم می‌کند. به عنوان مثال، وقتی HUAWEI Mate 20 به آداپتور ۴۰ واتی SuperCharge هواوی متصل شود امکان افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت باتری در ده دقیقه یا افزایش ۸۰ درصدی میزان شارژ در ۳۰ دقیقه فراهم خواهد شد!

در کنار پیشرفت‌های بدست آمده در حوزه شارژ سیمی، HUAWEI Mate 20 از قابلیت شارژ بی‌سیم تا ۱۵ وات به واسطه سازگاری با استاندارد Qi‌ و استفاده از قابلیت HUAWEI Wireless Quick Charge پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی به میزان ده دقیقه می‌تواند تا ۱۲ درصد میزان شارژ باتری را افزایش دهد. شارژ ۳۰ دقیقه‌ای نیز ۳۰ درصد به میزان شارژ باتری اضافه خواهد کرد.

یکی دیگر از فناوری‌های چشمگیر را می‌توان در قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس یا همان Wireless Reverse Charging در Mate 20 Pro هواوی مشاهده کرد. قابلیتی که به کاربران این امکان را خواهد داد تا از باتری با ظرفیت بالای این محصول به منظور انتقال بی‌سیم توان به دیگر دستگاه‌های سازگار با استاندارد Qi، حداکثر استفاده را ببرد.

سیستم شارژ و باتری گوشی های سری HUAWEI Mate 20 تاییدیه امنیت TÜV را هم دریافت کرده‌اند. تاییدیه‌ای که دستگاه را به پشت‌سر گذاشتن فرایندهای متفاوت آزمایش و بررسی های امنیتی ملزم می‌کند. به این ترتیب، اطمینان حاصل شده تا امکان شارژ سریع و ایمن دستگاه‌ها، بدون افزایش دما فراهم خواهد شد و کاربران می‌توانند با آرامش خاطر، دستگاه خود را به شارژر متصل کنند. آرامشی که در محصولات بسیار مشهور رقبا نیز شاهد آن نیستیم و با سری میت 20 هواوی، شما شاهد آتش‌گرفتن گوشی‌های خود نخواهید بود!

 

اولین چیپ‌ست هوش مصنوعی موبایلی ۷ نانومتری جهان

 چیپ‌ست Kirin 980 با فناوری ساخت 7 نانومتری، تعداد ۶.۹ میلیارد ترانزیستور را در فضایی به مساحت یک ناخن انگشت جمع کرده است. با افزایش ۱.۶ برابری تعداد ترانزیستورها در مقایسه با چیپ‌ست‌های ۱۰ نانومتری، چیپ‌ست هوش مصنوعی جدید هواوی بهبود ۲۰ درصدی عملکرد و افزایش ۴۰ درصدی بهره‌وری را در مصرف توان به همراه خواهد داشت.

Kirin 980 اولین چیپ‌ستی است که هسته‌های پردازشی Cortex-A76 را در خود جا داده است. این هسته‌ها در مقایسه با نسل قبلی خود تا ۷۵ درصد عملکرد بهتر و تا ۵۸ درصد بهینه‌سازی بیشتر مصرف توان را به همراه دارند. این چیپ‌ست با معماری نوآورانه در سه رده طراحی شده است. معماری که شامل دو هسته خیلی بزرگ و دو هسته بزرگ توسعه‌یافته برپایه Cortex-A76 و چهار هسته کوچک Cortex-A55 است. این معماری منحصر به فرد، عملکرد فوق‌العاده و بهره‌وری شاخص انرژی را به طور همزمان، در فعالیت‌های مختلف به همراه خواهد داشت.

پردازشگر گرافیکی Mali-G76 ادغام شده در این SoC نیز بهبود عملکرد تا ۴۶ درصد و بهینه‌سازی مصرف توان را تا ۱۷۸ درصد به همراه خواهد داشت. راهکار شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در بخش تنظیم فرکانس، عملکرد     GPU را تقویت خواهد کرد تا تجربه گیمینگ روانی را شاهد باشیم.

سری HUAWEI Mate 20 به مجموعه‌ای غنی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز شده‌اند که دست‌یابی به آن‌ها برپایه بهره‌گیری از توانایی‌های جدید ترکیب دو واحد پردازش عصبی، میسر شده است. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند آیتمی را اسکن کرده تا با بهره‌گیری از HiVision آن را از فروشنده‌های آنلاین طلب کند یا از ترکیب‌بندی جدید با استفاده از هوش مصنوعی (در قالب استفاده از گزینه AI Composition) در اپلیکیشن دوربین استفاده کرده و ویدئوهای فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند.

 

استفاده راحت، امنیت مثال‌زدنی

 HUAWEI Mate 20 Pro از راهکار باز کردن قفل گوشی با تشخیص چهره سه بعدی (3D Face Unlock) پشتیبانی کرده و همچنین سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام شده در صفحه‌نمایش، مجهز شده است. راهکار 3D Face Unlock امکان شناسایی کاربر را در مدت زمان فوق‌العاده ۶۰۰ میلی ثانیه داشته و نرخ تشخیص اشتباه آن نیز کم‌تر از یک در میلیون است! کاربران نیز امکان استفاده از این قابلیت را برای پرداخت امن از طریق طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های شرکت‌های متفاوت خواهند داشت. در ابتدای عرضه این سری به بازار، سیستم‌های پرداخت Alipay، WeChat Pay و HUAWEI Pay پشتیبانی می‌شوند.

 

تقارن چشم‌نواز، طراحی بی‌نظیر و رنگ‌بندی متفاوت

ترکیب دو به دو لنزهای دوربین در قسمت پشتی سری HUAWEI Mate 20 آرایه‌ای را ایجاد کرده که به چیدمان چراغ‌های جلوی ابرخودروهای پر سرعت شبیه است. چهار بخش مجزا برای دوربین‌ها و سنسورها که به شکل ماتریس مربعی قرار گرفته‌ توسط فریم‌های فلزی براق محصور شده‌اند تا ظاهری چشمگیر، شاخص و متمایز را فراهم آورند.

قسمت پشتی سری HUAWEI Mate 20 از طرحی ارائه شده توسط هواوی با عنوان Hyper Optical بهره‌مند شده که حس لطافت را به شما یادآوری می‌کند. این طرح، گرفتن گوشی را در دست آسان‌تر کرده و در مقابل باقی ماندن اثرانگشت روی بدنه نیز مقاوم است. به این ترتیب، حتی در زمانی که استفاده زیادی از گوشی داشته‌اید نیز همچنان ظاهر جذاب گوشی حفظ خواهد شد.

صفحه نمایش HUAWEI Mate 20، HUAWEI Mate 20 Pro و Huawei Mate 20 X که در ابعاد 6.5 اینچ، 6.35 اینچ و ۷.۲ اینچی پیش روی مشتاقان قرار می‌گیرند، نمایش چشم‌نواز رنگ‌ها را با بهره‌مندی از کنتراست و میزان روشنایی بسیار شاخص، به همراه خواهند داشت. صفحه‌نمایش AMOLED در HUAWEI Mate 20 X پشتیبانی از استاندارد HDR 10 را نیز به همراه دارد تا تجربه به‌مراتب فراگیرتری را پیش روی مشتاقان محتویات HDR قرار دهد.

زیبایی المان‌های موجود در طبیعت را می‌توان در طراحی سری HUAWEI Mate 20 شاهد بود که در آن‌ها مهندسی دقیق به همراه شاسی آیرودینامیک گوشی‌های این سری به نحوی در هر هشت سمت انحنا پیدا کرده که جادویی را پیش روی چشمانتان و حس خوبی را در دستانتان قرار خواهد داد.

در رنگ بندی گوشی های Huawei mate 20، علاوه بر رنگ های زیبا و شاداب قبلی، رنگ جدیدی نظیر Emerald Green یا «سبز زمردین» هستیم که هاله‌های شفافی از رنگ سبز را مشابه با آنچه در سنگ‌های قیمتی شاهد هستیم پیش رویتان قرار می‌دهد.

 

راهکار انقلابی در زمینه خنک‌سازی

 HUAWEI Mate 20 X از سیستم خنک‌کنندگی انقلابی و البته انحصاری بهره‌مند شده که از گرافن و محفظه بخار تشکیل شده است. این ترکیب، بهبود چشمگیر ۷۰ برابری عملکرد را در مقایسه با راهکارهای متداول در زمینه خنک‌کنندگی به همراه خواهد داشت. به این ترتیب، حتی زمانی که کاربر، بازی‌های گرافیکی سطح بالا را برای مدت طولانی اجرا می‌کند، HUAWEI Mate 20 X همچنان خنک باقی خواهد ماند. عملکرد بهبودیافته سیستم خنک‌کننده، روی عملکرد باتری نیز تاثیر مثبت خواهد داشت و باعث می‌شود باتری HUAWEI Mate 20 X برای مدت زمان بیشتری شارژ لازم کاربر را تامین کند.

 

سیستم‌عامل مدرن با مجموعه متنوع از قابلیت‌ها

 EMUI 9.0 حالا بهره‌مندی بیشتری از تکنولوژی هوش مصنوعی داشته و به قابلیت‌های جذابی نیز مجهز شده است. به عنوان نمونه، با استفاده از فناوری Smart Color Picker در این سیستم‌عامل  ِ توسعه یافته برپایه Android 9.0، شاهد استفاده از رنگ‌های طبیعی برای ایجاد عکس پیش‌فرض برای شخص‌ تماس‌گیرنده با شما خواهید بود. پرتره‌هایی که از مناظر طبیعی الهام گرفته و تجربه فراگیرتر و طبیعی‌تری را به همراه دارند. یکپارچه‌سازی بیشتر در کنار پیمایش‌های جدید برپایه استفاده از جسچرها یا همان نمایه‌های لمسی حرکتی، از دیگر نکات قابل توجه به حساب می‌آیند.

بهره‌مندی از قابلیت GPU Turbo 2.0 نیز پشتیبانی از طیف وسیع‌تری از بازی‌های ویدئویی نظیر PUBG Mobile را به همراه دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی، المان‌های لازم برای هر بازی برآورد شده و تخصیص منابع، بهینه‌سازی شود. به این ترتیب، حتی در سطح بالاترین بازی‌های ویدئویی نیز شاهد عملکردی روان خواهیم بود.

همچنین قابلیتی نظیر HiVision با ادغام در نسخه جدید سیستم‌عامل هواوی می‌تواند امکان شناسایی هنرهای کلاسیک، ترجمه متن در قالب طیف قابل توجهی از زبان‌ها و حتی تخمین میزان کالری صدها نوع غذا را فراهم کند. در واقع HiVision یک دانشنامه همراه در جیب شماست!

 

سریع‌ترین ارتباط در دنیای گوشی‌های هوشمند

 سری جدید گوشی‌های Mate 20 Huawei از سریع‌ترین سرعت WiFi تحت استاندارد 802.11ac  پشتیبانی می‌کنند که سرعت دانلود ۱.۷۳۲ گیگابیت بر ثانیه است. به این ترتیب می‌توانید یک فایل ویدئویی دو گیگابایتی را در مدت زمان ده ثانیه در این بستر دانلود کرد.

 

جمع‌بندی

 به طور کلی سری HUAWEI Mate 20 را باید نمایشی از DNA سری میت به حساب آورد. سری که حالا ترکیبی از هوش مصنوعی قدرتمند، عملکردی بی‌رقیب در دنیای پرچمداران، باتری بی‌نظیر، امنیت پیشرفته و تجربه ویدئوگرافی عالی را در کنار طراحی هوشمندانه در مقابل شما قرار می‌دهد. این مجموعه برای کاربرانی طراحی شده‌اند که به محصولی بی‌نقص نیاز دارند!