به گزارش پارس نیوز، 

سونی که در روز های اخیر صحبت های زیادی در مورد اینکه قرار نیست محصولات خود را در تمام دنیا به فروش برساند حاشیه ساز شده بود و بسیاری از طرفداران خود در خاورمیانه را از دست داده است از روز ۹ ژولای پیش فروش اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم را آغاز کرده است اما در این میان یک نکته وجود دارد و آن هم قیمت بسیار بالای ۹۹۹.۹۹دلار به فروش خواهد رسید و حال این سوال پیش خواهد آمد سونی چه تدابیری دارد که این گوشی گران قیمت را به فروش برساند و اینکه چه کسی حاضر است این مبلغ را برای پرچم دار سونی پرداخت کند. با این وجود همه چیز بسته با سلیقه کاربران گوشی های موبایل است.

کاربرانی که نمی توانند این گوشی هوشمند را پیش خرید کنند باید بیش از سه هفته برای دریافت آن صبر کنند البته در این پیش فروش تنها یک رنگ در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران تنها می توانند رنگ Chrome Black را خریداری کنند و انتخاب دیگری نخواهند داشت. نکته ناراحت کننده این موضوع است که سونی از مدت ها پیش اعلام کرده بود که اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم دارای دو رنگ خواهد بود و مشکی کروم و نقره ایی کروم است. با این وجود به نظر می رسد رنگ دوم این پرچم دار قدرتمند مدتی دیرتر در اختیار کاربران ایالات متحده قرار خواهد گرفت و برای پیش فروش آماده نخواهد شد.

البته در انتها یک خبر خوب برای طرفدارن وجود دارد و  افرادی که این گوشی هوشمند را پیش خرید کنند یک هدفون Xperia Ear Duo wireless earphones را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پرمیوم شیاهت زیادی به نسخه اصلی این مدل دارد اما بهینه سازی هایی در بخش های مختلف صورت گرفته و دوربین این گوشی هوشمند نیز بسیار قدرتمند تر به نظر می آید سونی در این گوشی هوشمند از دو لنز ۱۹ مگاپیکسلی رنگی و ۱۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید مانند سری پی و سری میت کمپانی هوآوی بهره می برد. حساسیت حسگر این دوربین به حداکثر ۵۱۲۰۰ واحد ISO می رسد که رقمی قابل توجه است. حال باید دید آیا شاهد یک گوشی هوشمند قدرتمند از این برند در بخش دوربین عکاسی خواهیم بود یا سونی باز هم یک گوشی با دوربین نه چندان در خور برند خود تولید خواهد کرد