به گزارش پارس نیوز، 

سید علیرضا آل داود با بیان اینکه هاتگرام و تلگرام طلائی پس از فیلترینگ تلگرام عملاً منجر به ادامه حیات این پیام‌رسان در کشور شدند، اظهار کرد: هاتگرام و تلگرام طلائی باید هرچه سریعتر ارتباطشان را با این پیام‌رسان قطع کنند اما متاسفانه مدیران این دو پیام‌رسان و چند دستگاه دولتی با بهانه‌های خاص و عمدتاً خلاف واقع، منجر به ادامه حیات تلگرام در کشور پس از فیلتر شدن رسمی‌اش شده‌اند.

وی ادامه داد: با این نسخه‌های فیلترشکن تلگرام همچنان BIGDATA مردم از کشور خارج شده و دشمنان با استفاده از تحلیل این داده‌ها، کشور را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دچار چالش‌های بسیاری کرده‌اند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به جنگ روانی حامیان تلگرام که می‌خواهند هزینه‌های ضدامنیتی آن را بر دوش نهاد‌های انقلابی بی‌اندازند، تصریح کرد: با توجه به اینکه حامیان تلگرام که شبکه رای و رسانه‌ای آنهادر این فضا قرار دارد خود بخوبی می‌دانند بخشی از مشکلات کشور از اثرات عملیات روانی رسانه‌ای دشمن در این بستر است.

وی به مسدود‌سازی سرورهایی که در داخل به تلگرام خدمات پراکسی Mtproto proxy می‌دهند نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در وزارت ارتباطات و برخی شرکت‌های خصوصی، سرورهایی جهت دور زدن فیلترینگ تلگرام خدمات پراکسی ارائه می‌دهند که باید قوه قضائیه به این موضوع نیز ورود کرده و به طور قانونی با آنان برخورد کند.

وی با اشاره به اظهارات "بریان هوک" رئیس گروه اقدام بر ضد ایران که گفته بود ما دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم، اظهار کرد: وی در جلسات متعدد گفته بود ما دنبال تغییر رفتار ایران با تکنیک‌های جنگ روانی هستیم که بهترین بستر آن فضای شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، پیام‌رسان تلگرام با دو فیلترشکنش یعنی هاتگرام و تلگرام طلائی است.

آل داود با تاکید بر اینکه با بستن 4 کانال سیاسی ضد انقلاب نمی‌توان ادعا کرد که با هاتگرام و تلگرام طلائی به تلگرام قلاده زده‌ایم و آن را کنترل کرده‌ایم، تصریح کرد: هزاران کانال با پوشش آشپزی، خانه‌داری، سبک زندگی، فرهنگی، جوک و ... در هاتگرام و تلگرام طلائی مشغول اجرای تغییر نرم رفتار و سبک زندگی مردم ایران هستند و بارها در چند ماه اخیر در زمان ناآرامی‌ها این کانال‌ها یک‌باره به کانال‌های برانداز با ادبیات گروه‌های تروریستی نظیر داعش و منافقین تبدیل شده‌اند.

وی به ایجاد هزاران سوپرگروه متعلق به گروه‌های تروریستی نظیر منافقین، سلطنت طلب‌ها و ... در هاتگرام و تلگرام طلائی اشاره کرد و افزود: دشمن و جریان نفوذ مرتبط با آنان بهترین بستر و ابزار را برای براندازی، آن هم با هزینه بیت‌المال کشور خودمان در اختیار گرفته است و به همین دلیل استراتژی جنگ نظامی را هیچگاه در برابر ما اجرا نخواهد کرد چرا که بدون شلیک حتی یک گلوله، جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را در همین بستر فضای مجازی و سرویس‌هایش دنبال می‌کند.

وی باز ماندن هاتگرام و تلگرام طلائی را در هر صورت به ضرر مردم و کشور دانست و تصریح کرد: میلیارد‌ها تومان هزینه مالیات مردم در این شرایط اقتصادی هزینه هاتگرام و تلگرام طلائی و هزینه خرید پهنای باند خارجی برای اینستاگرام می‌شود.

آل داود یادآور شد: بازماندن این دو نسخه فیلترشکن تلگرام منجر به ایجاد یاس و ناامیدی در مدیران نخبه و جوانان فعال در عرصه پیام‌رسان‌های داخلی خواهد شد.