به گزارش پارس نیوز، 

اسعدی سامانی  دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص قیمت بلیت هواپیما تصریح کرد: همه ساله در ایام پیک تقاضا ، افزایش نرخ بلیت هواپیما  هم صورت می گیرد اما امسال با توجه به تغییرات نرخ ارز ، شرکت های هواپیمایی با افزایش قیمت تمام شده مواجه شدند.

وی افزود :در جلسه ای که روزگذشته شرکت های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی داشتند مقرر شد به منظور جلوگیری از التهاب بازار خود شرکت ها  به صورت توافقی، نرخ پایه بلیت را تعیین کنند که زمان آن  تا پایان شهریور ماه است نه پایان مهر ماه که در برخی خبرگزاری ها اعلام شد.

اسعدی سامانی ادامه داد:شرکت ها به تناسب خدماتی که ارئه می دهند مجاز هستند حداکثر 10 درصد به این نرخ ها اضافه کنند و در صورت ارائه بلیت با نرخ بالاتر از این میزان تخلف صورت گرفته است.

این مقام مسئول گفت: نرخ های جدید در  سایت انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام شده و  تا فردا همه ایرلاین ها  این نرخ را اعمال می کنند.

وی تصریح کرد:متاسفانه در بازار عرضه بلیت در مواقع پیک  تقاضا، قیمت بلیت در سایت های فروش بالاتر از نرخی است که شرکت هواپیمایی اعلام کرده و برخی سایت ها حتی  بلیت ها ی به فروش رسانده اند که اصلا پروازی نداشته است.

اسعدی سامانی تاکید کرد: مقرر شده  شرکت های هواپیمایی همکاری خود را با هر سایتی که بلیت را با نرخ بیشتر به فروش می رسانند ، قطع کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت:قیمت بلیت هواپیما قبلا  با نرخ 4200 تومانی ارز تعیین می شد  از اواسط تیرماه پرداخت ارز 4200 تومانی به شرکت ها متوقف شد، بعد از بسته جدید قرار شد شرکت های هواپیمایی ارز  آزاد تهیه کنند و بعد از پیگیری های سازمان هواپیمایی قرار شد از سامانه نیما ارز تهیه شود.

وی افزود:اما تاکنون هیچ ارزی از این طریق تامین نشده  و اگر ارز با نرخ بالا در اختیار شرکت ها قرار بگیرد قطعا قیمت ها هم بالاتر می رود و تعادلی در بازار ایجاد نخواهد شد.

وی تاکید کرد:شرکت های هواپیمایی از بالا بودن نرخ بلیت سود نمی برند چراکه بازار یک کششی دارند و در صورت قیمت بالای بلیت ، مصرف کننده  به سمت حمل و نقل های دیگر می رود و مسافر کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش رفیعی رئیس انجمن آژانس های هواپیمایی در ادامه تصریح کرد:امیدواریم نرخ های جدید به درستی اعمال شود امروز ما شاهد بودیم نرخ های جدید از سوی برخی ایرلاین ها رعایت نشد.

وی افزود:افزایش قیمت چند روز اخیر بلیت هواپیما نسبت به تغییرات نرخ دلار بیشتر بوده و نباید به اینصورت افزایش می یافت.

رفیعی با نتقاد از فعالیت سایت های فروش بلیت هواپیما، تصریح کرد:چرا باید سایت های متفرقه فعالیت داشته باشند و این سایت ها ازکجا  مجوز گرفته اند؟.

وی ادامه داد:مشکل ما  تامین ارز از همین سامانه نیما است چراکه نوسان دارد از 7 هزار تومان تا 10 هزار تومان متغیر است؛ چرا حمل و نقل را جزو نیازهای غیر ضروری محسوب شده و باید نرخ ارز شرکت های هواپیمایی به 4200 تومان برگردد.

رئیس انجمن آزانس های مسافرتی گفت:پیش بینی ما اینست که به دلیل عدم تعادل درعرضه و تقاضا و نبود نظارت کافی ، نرخ های جدید به درستی اعمال نشود .

وی افزود:همیشه توپ را به زمین دفاتر خدمات هوایی می اندازند در صورتی که قیمت مصوب شرکت های هواپیمایی بیشتر از نرخ بلیت هایی است که به صورت چارتر از دفاتر خدمات مسافرت هوایی به فروش می رسد.

رفیعی تاکید کرد:تعیین نرخ از سوی ایرلاین ها صورت می گیرد و ما فقط بلیت را به فروش می رسانیم.

 

انتهای پیام/