به گزارش پارس نیوز، 

برای مدتی طولانی محصولات موجود در سری گلکسی نوت، اولین انتخاب کاربرانی بود که نیاز به یک اسمارت فون با صفحه نمایش بزرگ داشتند. اما در حال حاضر کمپانی‌هایی نظیر شیائومی، هواوی و... محصولات قابل رقابتی با گوشی‌های نوت روانه بازار می‌کنند که قیمت بسیار مناسب‌تری از آن‌ها نیز دارند. از سوی دیگر با عرضه گوشی‌های گلکسی اس پلاس با صفحه نمایش بزرگ در چند سال اخیر، می‌توان گفت که این محصولات و گوشی‌های نوت از نظر قابلیت و کاربرد همپوشانی‌های زیادی پیدا کرده‌اند. این دو موضوع سبب شده است که اخیراً فروش گوشی‌های گلکسی نوت به میزان زیادی کاهش پیدا کند و اکنون به نظر می‌رسد با استقبال نامناسب کاربران از گوشی‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ مجبور است این دو رده از محصولات خود را با یکدیگر ادغام نماید.

ترکیب دو سری محصول گلکسی نوت و گلکسی اس سبب می‌شود که هزینه تولیدات سامسونگ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و به صورت همزمان با سرمایه گذاری بر روی یک برند، موفقیت‌های بیشتری نصیب این کمپانی شود. علاوه بر این، عرضه یک اسمارت فون دیگر در رده گلکسی اس که صفحه نمایشی بزرگ‌تر از گوشی‌های اس پلاس دارد و همچنین از همراهی یک قلم هوشمند بهره می‌برد؛ می‌تواند به این سری از محصولات در رقابت بهتر با گوشی‌های آیفون جدید کمک کند.

گفته می‌شود که اپل این‌ روزها مشغول آماده سازی نسل جدیدی از گوشی‌های آیفون است و قصد دارد در سال جاری سه نسخه مختلف از آن‌ها را روانه بازار کند. بزرگ‌ترین نسخه از این محصولات که به احتمال فراوان با عنوان پلاس روانه بازار می‌شود دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است. از سوی دیگر، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ نیز قصد دارد در سال آینده و در قالب سری محصولات گلکسی اس 10، سه گوشی هوشمند را روانه بازار نماید. اگرچه هنوز از نام سومین گوشی در این رده اطلاعاتی منتشر نشده است اما به احتمال فراوان این محصول شباهتی ویژه به گوشی‌های گلکسی نوت دارد و پایان بخش عرضه محصولات در این رده خواهد بود.