به گزارش پارس نیوز، 

قرار است ایستگاه های شارژ خودروی الکتریکی از نروژ تا ایتالیا ساخته شود که اکنون یک مدل از این ایستگاه های شارژ فوق العاده سریع در دانمارک افتتاح شده است. این اولین بار از سال ۲۰۰۰ است که ایستگاه های شارژ کلاسیک  و سنتی کمرنگ شده و ایستگاه های جدید جای آن را می گیرند. این ایستگاه شارژ با همکاری شرکت الکتریکی اروپایی E.On که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی است، ساخته شده است. سال گذشته شرکتهای BMW، دایملر، فورد و فولکس، واگن اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۰، ۴۰۰ ایستگاه شارژر با قدرت بالا در آلمان، نروژ و اتریش بسازد که به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک موسوم به IONITY تحقق می پذیرد.

ایستگاه های شارژ هوشمندانه و E.On با قدرت و سرعت زیاد سوپر شارژرهای خود در امر شارژ شدن قادر خواهند بود که ظرف مدت ۲۰-۳۰ دقیقه یک باطری را به میزان مصرف ۴۰۰ کیلومتر شارژ کنند. با کمک این ایستگاه های شارژ جدید دیگر نیاز نیست که خودروها ساعتها در صف شارژ خودرو منتظر بمانند.

این ایستگاه ها دارای قدرت ۳۵۰ کیلو وات هستند و می‌توانند در هر ۸ دقیقه خودرو ها به اندازه ای شارژ کنند که به میزان ۱۸۰-۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) شارژ داشته باشد. قرار است میان هر جایگاه شارژ تا بعدی ۷۵-۱۱۲ مایل فاصله داشته باشد.

معماران این پروژه از کمک طراحان دانمارکی نیز استفاده کردند و در این باره می‌گویند: ما خواستار ایجاد یک طراحی جدید در این موضوع بودیم و می‌خواستیم این حس جدید را در کاربران القا کنیم که زمان کمی را برای شارژ در ماشین می‌گذارنند.

همچنین مقرر شده است که در اطراف این ایستگاه های شارژ زمین های بازی برای کودکان و مکانهایی برای استراحت در نظر گرفته شود تا افرادی که می‌خواهند آن چند دقیقه را خارج ماشین بگذارند و هوایی بخورند جایی داشته باشند. طراح آن نیز می گوید: می توان کافه / رستورانهایی را نیز در اطراف آن محوطه ایجاد کرد، اما با عادات اروپایی هایی که همه جا قهوه را با خود حمل می کنند، شاید این مسئله زیاد مورد نیاز نباشد!

بعضی از کشورهای شمال اروپا در حال حاضر از صفحات خورشیدی برای شارژ خودروهای برقی استفاده می‌کنند. لندن هم برنامه ‌ای را برای نصب ایستگاه‌ های شارژ در داخل پست‌های برق و تیرهای چراغ برق خیابانی آغاز کرده است.

احداث ایستگاه ‌های شارژ وسایل نقلیه برقی و استفاده از این وسایل نقلیه به طور روز افزونی در حال رشد است و خودروسازان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت خودروهای برقی جدید در سال جاری هستند.