بدلیل شرایط کرونا ویزای عراق صادر نمی شود. کشور عراق اعلام کرده که ویزای عراق صادر نمی کند. برخی بدون ویزای عراق به مرزها مراجعه می کنند. ویزای عراق راه ورود به کشور عراق وزیرات عتبات است.


به گزارش جام جم آنلاین، حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که آیا مرز‌های کشور بسته شده‌اند یا خیر؟ گفت: مرز‌هایی که مستقیما با عراق در ارتباط است، بسته نبودند بلکه محدود بودند، این محدودیت‌ ها هم به دلیل شرایط بیماری کرونا داخل ایران و عراق بود.

 

وی افزود: اکنون عده‌ای از هموطنان برای رفتن به کربلا و نجف در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا به مرز‌ها مراجعه می‌کنند؛ این اقدام عملا فراهم نیست و خواهش ما از هموطنان این است که به دلیل شرایط کرونایی در داخل ایران و عراق، به مرز‌ها مراجعه نکنند، چرا که ویزایی از سوی عراق صادر نمی‌شود.

قاسمی تصریح کرد: برابر قوانین عراق اگر فردی بدون ویزا وارد خاک عراق شود، تا ۳ سال زندانی دارد و این حکم برای همه اجرایی است.

مدیرکل امور مرزی کشور اظهار کرد: ما از تیر ماه سال گذشته ۷ گروه اعم از دانشجویان، خانواده‌هایی با همسران و یا فرزاندان عراقی یا ایرانی، تُجار، افرادی که برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، سرمایه‌گذاران در دو کشور و مهندسان را مجزا کرده بودیم که به دلیل ضروریت‌ ها و با ویزا اگر به مرز مراجعه کردند امکان تردد داشته باشند؛ فعلا تردد این ۷ گروه از مرز‌های ایران به عراق به قوت خود باقی است و اگر غیر از این ۷ گروه به مرز مراجعه کنند ماموران امنیتی آنها را از مرز برمی‌گردانند.