به گزارش پارس نیوز، 
مهاتمیر محمد، نخست وزیر مالزی، برج‌ های دوقلوی پتروناس را در تور مالزی  به عنوان چشم‌اندازی برای این کشور در جهت ایفای نقش به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار در سطح جهان بیان نموده است. نمادی از شجاعت، نبوغ، اعتماد به نفس، پیشرفت و اراده ملت مالزی. 
به گزارش سفر باتو ، از آنجا که برج اول تماما  متعلق به  شرکت پتروناس، شرکت بین‌المللی نفت و گاز مالزی، است، این برج‌های دوقلو را به نام این شرکت می‌شناسند. در برج دوم نیز شرکت‌های چند ملیتی نظیر الجزیره، بلومبرگ، میکروسافت، بوئینگ، آی بی ام و ... مشغول به فعالیت هستند.
هر چند کاربری این برج در اصل اداری است، اما سبک معماری منحصر به فرد آن، این مکان را به یکی از مناطق توریستی مالزی تبدیل کرده است. 

 

تاریخچه ساخت  برج‌ های دوقلوی پتروناس
به گزارش سفر باتو ، کار ساخت برج‌ های دوقلوی پتروناس در ژانویه 1992 میلادی با همراهی چند آرشیتکت بین‌المللی از کشورهای کانادا، آمریکا، برزیل و آرژانتین با رهبری سزار پِلی آغاز شد. به عنوان بزرگترین و بلندترین برج مالزی، 13000 مترمکعب بتن به مدت سه روز به صورت مداوم برای پی‌ریزی برج‌ های دوقلوی پتروناس استفاده شد. این بتن‌ریزی به مدت دو سال با همراهی 40 کارگر انجام شد. رکوردی که در تاریخ معماری جهان در آن زمان بی‌نظیر بود. در سال 1994 ساخت طبقات برج آغاز شد و در نهایت در سال 1996 با تکمیل سازه فولادی-شیشه‌ای خارجی، ساخت برج‌ های دوقلوی پتروناس به اتمام رسید. 
برج‌ های دوقلوی پتروناس و یک شاهکار معماری
برج‌ های دوقلوی پتروناس مالزی در آفر تور مالزی ارزان و لحظه آخری  نماد فرهنگ و پیشرفت کشور مالزی در صحنه جهانی محسوب می‌شود و در ساخت آن ترکیبی از معماری سنتی و نوآوری مدرن بین‌المللی بکار رفته است. نقوش داخلی برج منعکس کننده هنر و صنایع دستی هنرمندان مالزیایی بر مبنای الگوهای سنتی است که در کنار ساختار فولادی و شیشه‌ای آن، ترکیبی از نقوش اسلامی را به تصویر می‌کشند. شیشه‌های بکار رفته در برج از نوعی خاص هستند که سر و صدای محیط خارجی را به داخل منتقل نمی‌کنند. همچنین این پانل‌های شیشه‌ای دارای لبه‌های خارجی فولادی نیز هستند که مانع از ورود مستقیم نور خورشید به داخل برج می‌شوند و بدین ترتیب ساکنین برج را از گرمای محیط حفظ می‌کنند.
طراحی کف طبقات برج بر پایه اشکال هندسی ساده اسلامی، متشکل از دو مربع متقاطع است. تصویری که در هنر معماری اسلامی بیانگر وحدت، هماهنگی، پایداری و عقلانیت است. 

 

برج ‌های دوقلوی پتروناس از نقطه نظر تاسیساتی ساختاری هوشمند دارند. یک سیستم یکپارچه ارتباطات مخابراتی، تجهیزات کنترل هوشمند دما و رطوبت محیط، تامین هوشمند برق و روشنایی و همچنین سیستم‌های کنترلی ایمنی و امنیتی، همه و همه در سطحی بالا جهت تامین آسایش و امنیت افراد و بازدیدکنندگان طراحی شده‌اند. 
بخش‌های دیدنی برج‌ های دوقلوی پتروناس مالزی
مسلما کلیه نقاط این برج دیدنی است. شما پس از تهیه بلیط می‌توانید از بخش‌های مختلف داخلی این برج دیدن کنید و با استفاده از آسانسورها به بخش سکوی بازدید رفته و نمایی از شهر کوالالامپور را مشاهده نمایید. در طبقات 41 و 42 برج‌ها نیز پلی وجود دارد که برج اول را به دوم وصل می‌کند و می‌توانید عکس‌هایی بی نظیر را در این نقطه از شهر بگیرید.

 

 

 

 

مرکزخرید سوریا
در قسمت تحتانی برج‌ های دوقلوی پتروناس، مرکز خریدی به مساحت 140.000 متر مربع قرار دارد که یکی از محل‌های لوکس مالزی به شمار می‌رود. رستوران‌ها، سالن سینما و مراکز خرید موجود در این بخش، لحظات لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کنند.
البته در همین بخش از برج‌ های دوقلوی پتروناس شما می‌توانید از موزه هنر ، آکواریوم شیشه‌ای و مرکز علوم نیز بازدید داشته باشید. در این مرکز فرایند کشف نفت از ابتدا تا هنگام تولید محصول نفتی به زبانی ساده به شما نشان داده می‌شود. همچنین سالن کنسرت فیلارمونیک پتروناس به عنوان یکی از بهترین سالن‌های کنسرت جهان به سبک اروپایی نیز در این قسمت قرار دارد.

 

پارک KLCC
در محوطه خارجی برج‌ های دوقلوی پتروناس مالزی در تور مالزی ، پارک KLCC وجود دارد که شما می‌توانید لحظات مفرحی را در آنجا سپری کنید. مسیرهای پیاده‌روی، فواره‌های آبی، دریاچه و استخر مخصوص کودکان محیطی جذاب برای گذران وقت است.
نکات مهم به هنگام بازدید از برج‌ های دوقلوی پتروناس
• ساعات بازید از برج همه روزه بجز دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح الی 19 است. البته بازدید در روزهای جمعه از ساعت 13 الی 14:30 بدلیل نماز جمعه انجام نمی‌شود.
• جهت بازدید کامل از برج‌ های دوقلوی پتروناس حداقل زمانی حدود 45 دقیقه الی یکساعت را در نظر بگیرید.
• به هنگام بازدید از بخش داخلی برج توجه داشته باشید که خوردن، نوشیدن، جویدن آدامس و کشیدن سیگار اکیدا ممنوع است.
• جهت تامین امنیت برج، کلیه وسایل بازدیدکنندگان اسکن می‌شود؛ همچنین مکان‌هایی برای قرار دادن کیف، چمدان و وسایل بزرگ در نظر گرفته شده است.
• آوردن تجهیزات جانبی عکاسی نظیر مونوپاد و سه پایه به داخل برج ممنوع است.