به گزارش پارس ، فارس به نقل ازرویترز، سهمگین ترین سیلاب در چند دهه اخیر منجر به تعطیلی « کالگری» ، پایتخت نفت و گاز کانادا، شد و دهها هزار نفر از ساکنان این شهر مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند.

این حادثه که روز جمعه به وقت محلی به وقوع پیوست منجر به کشته شدن دو نفر بر اثر غرق شدن در سیلاب شد و جسد این دو نفر در نزدیکی رود « های» در « آلبرتا» روستایی با ۱۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۳۷ کیلومتری کالگری پیدا شد.

پلیس سلطنتی کانادا اعلام کرد که دو نفر نیز در این سیلاب ناپدید شدند. حدود یکهزار و ۳۰۰ نظامی کانادایی در منطقه حادثه مستقر شده اند تا در عملیات نجات افراد و همچنین تخلیه اجباری که بیش از یکصد هزار نفر در کالگری و هزاران نفر در مناطق حومه را مجبور به ترک خانه هایشان کرده، کمک رسانی کنند.

« استفان هارپر» نخست وزیر کانادا به همراه مقامات محلی با بالگرد به مناطق آسیب دیده سفر کرد و اعلام کرد که دولت وی اقدامات سریعی برای کنترل شرایط اتخاذ می کند.

بر اساس این گزراش، تا نیمه بعدازظهر روز گذشته به وقت محلی، رودخانه ها به سمت جاده ها سرازیر شدند و بسیاری از ساکنان رود های و دیگر روستاهای کوچک را وادار کردند تا با قایق و بالگرد فرار کنند.

تنها ظرف دو روز، بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در برخی از بخش های جنوب آلبرتا باریده است و پیش بینی ها حاکی از آن است که این آبهای ناشی از بارش باران احتمالاً تا روز یکشنبه در سطح زمین فرو نمی رود.