به گزارش پارس نیوز، 

رضا حسینی روز پنجشنبه در نشست با مسوولان حوزه گردشگری آذربایجان غربی افزود: در حوزه گردشگری سلامت از فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در استان حمایت می کنیم.

وی گفت: سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف تسریع بررسی درخواست های سرمایه گذاران، انجام استعلام ها و صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی مجوزهای سرمایه گذاری در استان از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری صادر می شود، افزود: این امر باعث می شود با شفافیت کامل و در کمترین زمان ممکن، روند بررسی درخواست های سرمایه گذاری و عملکرد دستگاه های مربوطه در این زمینه، مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان غربی به ظرفیت های استان در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در این حوزه باید ساختاری تعریف شود که بتوان گردشگران سلامت را در مرز تحویل گرفت و به مراکز درمانی واقعی در استان هدایت کرد.

حسینی همچنین به اهمیت جذب سرمایه گذاری در توسعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می خواهید استان به رشد و توسعه برسد، باید تا حد امکان از آنها حمایت کرد.

وی اضافه کرد: می توان با یک تیم اقتصادی قوی، توانمند، علاقمند و با انگیزه و با تدوین یک ساختار حمایتی، زمینه و بستر را برای فعالیت سرمایه گذاران حوزه های مختلف در استان فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: وجود دلالان و واسطه ها در این بخش از مهمترین موانع موجود است که به توسعه آن در استان آسیب می زند.

جلیل جباری بیان کرد: نظارت بر تعرفه های ارایه شده در این بخش نیز از موارد لازم است.

وی ادامه داد: پیگیری صدور ویزای پزشکی و ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی در پایانه های مرزی نیز از مواردی است که باید مورد توجه است.

در این مراسم با حضور معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استانی، از سایت صدر شفا در حوزه گردشگری سلامت استان آذربایجان غربی رونمایی شد.

آذربایجان غربی یکی از استان های هدف گردشگری سلامت در کشور است که در ماه های اخیر این موضوع موجب اشتغال زایی خوبی در بخش گردشگری سلامت شده است.

انتهای پیام/