به گزارش پارس نیوز، 

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خروج 6 فروند شناور ناایمن در سال گذشته، گفت: سال گذشته 6 فروند شناور به دلیل آنکه از لحاظ ایمنی استانداردهای لازم را نداشتند از خطوط دریایی حذف و شناو‌رهای نو جایگزین آنها شدند.

وی ادامه داد: تمامی شناور‌های تندرو و کندر‌و باید حداکثر استانداردها را داشته باشند و در این خصوص سازمان بنادر و دریانوردی تمامی پایش و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

حق شناس اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌ها جدیدی که ابلاغ شده باید تمام شناو‌رها حداقل ایمنی را داشته باشند و این موضوع به طور مداوم برای شناورهای مسافری انجام می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره توسعه گردشگری دریایی گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت خرید شناورهای مسافری و همچنین نوسازی امکانات مخابراتی و ناوبری و افزایش ایمنی تردد در مسیرهای دریایی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این بخش  است.

وی در پایان گفت: توسعه گردشگری دریایی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بنادر در سال جدید است که در این خصوص نقشه ایمنی و توسعه گردشگری دریایی تهیه شده است.

انتهای پیام/