به گزارش پارس نیوز، 
حیدر اسکندرپور امروز در حاشیه نشست هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سراها تلاش می‌کنیم علاوه بر رقم زدن حس هماهنگی، همزیستی و همکاری بین شهروندان؛ برای هدایای آن‌ها نیز برنامه ریزی کنیم. در واقع می‌توان گفت که سراهای مهربانی نمایشگر لوح لطیف فرهنگ ایرانی و مردم فارس و شیراز هستند.

اسکندرپور رویکرد شهرداری در حوزه فرهنگی رشد و توسعه فرهنگ شهروندی است و با انجام اقداماتی در این حوزه تلاش داریم طی سال‌های آینده شیراز را به عنوان شهری که در زمینه فرهنگی پیشرفت چشمگیر و مناسبی داشته معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه بستر سازی و همکاری مشترک با مجمع خیرین و خیران برای محقق شدن ایده‌ها و اهداف آنها را دارد، افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز طی سال‌های گذشته توانسته اقدامات ارزشمندی در حوزه فرهنگی انجام دهد.

شهردار شیراز یکی از مولفه‌های فرهنگ شهروندی را حفظ و نگهداری فضای سبز دانست و افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز با تشکیل همیاران مهربان فضای سبز توانسته در این عرصه قدم بگذارد.

اسکندرپور گفت: مجموعه مدیریت شهری در سال آینده تلاش می‌کند،‌پارک های بزرگ را هم با همکاری شهروندان اداره کند و همیاران مهربان فضای سبز می‌توانند نقش اصلی را در اداره پارک ها بر عهده داشته باشند.

شهردار شیراز گفت: به تمام مردم شیراز، فارس و ایران اعلام می‌کنم که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز ظرفیت و فرصتی در در راستای ارتقای فرهنگی شیراز است و از آن‌ها دعوت می کنم که در این کار خیر شرکت کنند.

وی راهکار حل معضل ترافیک در کلانشهرها را غلبه نگاه نرم افزاری و توسعه فرهنگ ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: حتی با وجود ساخت تقاطع‌ و پل‌های متعدد اگر فرهنگ شهروندی در حوزه ترافیک ارتقا پیدا نکند، مشکل ترافیک حل نمی‌شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: در این راستا یاوران مهربان ترافیک به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز علاوه بر حضور در خیابان‌های اصلی شهروندان را به رعایت قوانین ترافیکی دعوت می‌کنند و تاکنون توانسته‌اند تاثیر مثبتی بر توسعه فرهنگ ترافیک بگذارند.

اسکندرپور با بیان اینکه مجمع خیرین در حوزه ساخت و ساز نیز اقدامات مناسبی انجام داده، افزود: این مجمع در زمینه توسعه فضای فرهنگی نیز تا کنون پیشرفت بسیار خوبی داشته و این فضاهای فرهنگی اجتماعی در سال‌های آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/