به گزارش پارس نیوز، 

علی‌اکبر آشوری افزود: از مجموع ترددهای به ثبت رسیده، ۴۴.۲ میلیون تردد معادل ۸۵.۳ درصد با وسایل‌نقلیه شخصی، 1 میلیون تردد معادل 2 درصد با اتوبوس و ۶.۶ میلیون تردد معادل ۱۲.۷ درصد با کامیون انجام شده است.

وی افزود: از میان محورهای مواصلاتی پرتردد، آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین و آزادراه تهران - ساوه از محورهای با بیشترین حجم ترافیک به شمار می‌روند.

آشوری با بیان این که طی مدت یادشده بالغ بر 38 میلیون و 800 هزار تن کالا در کشور جابه‌جا شده است، ‌افزود: استان‌های تهران، مرکزی و اصفهان استان‌های دارای بیشترین میزان جابه‌جایی کالا در 8 ماهه سال‌جاری محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور همچنین با اشاره به جابه‌جایی بالغ بر 13 میلیون و 200 هزار نفر مسافر در استان‌های مختلف کشور از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای افزود: استان‌های البرز، تهران، مرکزی، یزد و اصفهان دارای بیشترین ناوگان تردد اتوبوس به شمار می‌روند.

آشوری ضمن ارایه گزارشی از تخلفات عبور و مرور وسایل‌نقلیه در آبان‌ماه اظهار داشت: تعداد تخلفات سرعت غیرمجاز در سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور 388 هزار و 797 مورد بوده است. همچنین 17 هزار و 700 مورد تخلف اضافه تناژ بالای 4 تن در سامانه توزین در حال حرکت ثبت شده است.

انتهای پیام/