به گزارش پارس نیوز، 

گیشه شلوغ سینما حالا و از امروز با اکران چهار فیلم جدید شلوغ‌تر و داغ‌تر هم شده تا رقابت پرفروش ترین های هفته از میان چندین آثار انتخاب شود.
در میان 10 هفته ای که از اکران فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی می‌گذرد غیر از 2 هفته در تمامی ایام مانند این هفته در صدر پرفروش‌ها قرار گرفت.
این فیلم فروشش حالا به مرز 12 میلیارد تومان رسیده است تا جزو فیلم های اجتماعی رکورددار در میزان فروش قرار گیرد.
دو فیلم سینمایی «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت و «پیشونی سفید 2» ساخته سیدجواد هاشمی نیز در نهمین هفته فروش خود در رده های چهارم و پنجم قرار گرفته اند تا روزهای پایانی اکران خود را سر کنند.
فیلم سینمایی «لس آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان نیز که شروع توفانی داشته و سه هفته متوالی در صدر پرفروش ها قرار گرفت حالا در هفته هشتم اکران جایگاهی بهتر از هفتمی در فروش هفتگی نداشته است.
اما در میان 5 فیلم تازه اکران شده «آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی، «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «پاستاریونی» ساخته سهیل موفق، «وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده و «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر صدر نشینی این هفته با «آستیگمات» است.
این فیلم در دومین هفته اکران در 89 سالن سینما این هفته 417 میلیون تومان فروخته و در مجموع نیز فروش 955 میلیون تومانی را تجربه کرده است.
در خلاصه داستان «آستیگمات» آمده است: یه روده راست تو شکمش نیست، یادت رفته تو چشممون زل میزد دروغ میگفت. اون برگرده همه را عاصی میکنه...
در این فیلم هنرمندانی چون محسن کیایی، مهتاب نصیرپور، هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری، باران کوثری، نیکی کریمی و بهنوش بختیاری ایفای نقش می کنند.
دومین فیلم پرفروش هفته در میان آثار تازه اکران شده «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است که در سومین هفته اکران 328 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم در مجموع سه هفته نمایش در 89 سالن سینما 2 میلیارد و 723 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پی گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزی هم به پاتایا میزنند اما رویارویی آن ها با دوست قدیمی همه چیز را به هم میزند...
در «خانم یایا» حمید فرخ نژاد، رضا عطاران، نیتایا چرسی و امین حیایی ایفای نقش می‌کنند.
«پاستاریونی» ساخته سهیل موفق نیز در نخستین هفته فروش در 87 سالن سینما 247 میلیون تومان فروخته است تا در میان فیلم‌های تازه اکران شده در رده سوم و در میان تمامی آثار جایگاهی بهتر از ششمی پیدا نکند.
در خلاصه داستان «پاستاریونی» آمده است: دور پولاتو کش ماست بنداز . کش میچسبه به پول ، موقع خرج کردن سختت میشه پولاتو دربیاری اونوقت کمتر خرج میکنی ...
در این فیلم هنرمندانی چون سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضافلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «وای آمپول» ساخته علیرضا محمودزاده نیز در سومین هفته از اکران خود در 100 سالن سینما 207 میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به فروش 705 میلیون تومانی را تجربه کند.
این فیلم در میان تمامی آثار در حال اکران در جایگاه هشتم و در میان فیلم های تازه اکران جایگاه چهارم را دارد.
در خلاصه داستان «وای آمپول» آمده است: خانواده آمپول‌چی که تولیدکننده آمپول هستند با وحشت فرزندان‌شان از آمپول مواجه می‌شوند؛ولی در نهایت ورزش فوتبال و انتخاب برای رده‌های قهرمانی به کمک فرزندان‌شان می‌آید.
هوشنگ حریر چیان، شهرام قائدی، علی صادقی، رضا شفیعی جم، حدیث فولادوند، سارا روستاپور، مسعود غزنچای، محسن روشن، سعید کاظم زاده، پارسیا شکوری، ژیار محمدزاده، سارینا صانع پرور و ملیسا ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
جایگاه پنجم فیلم‌های تازه اکران نیز به فیلم «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر اختصاص دارد.
این فیلم در دومین هفته اکران خود در 81 سالن سینما 127 میلیون تومان فروخته است و در مجموع نیز به فروش 279 میلیون تومانی دست یافته است.
در خلاصه داستان «سرو زیر آب» آمده است: از جهانبخش کرامت فاش می شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو،گودرز، بهرام، جهانگیرو سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می کند . سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می‌دهد.
بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیر پور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، حسین باشه آهنگر، فرخ نعمتی، هادی قمیشی و سیاوش چراغی پور در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
از امروز و با اکران چهار فیلم سینمایی «کلمبوس»، «میلیونر میامی»، «بمب؛ یک عاشقانه» و «اسکی‌باز» حالا باید منتظر رقابت داغ پرده نقره ای در گیشه باشیم.
فراهنگ**9246** 1418