به گزارش پارس نیوز، 

علی‌اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی درباره برنامه‌های تئاتری تالار رودکی و حافظ گفت: در حوزه تالار وحدت و اهمیتی که نمایش‌های روی صحنه آن دارد،‌ معمولا ما تلاش می‌کنیم از یک سال قبل برنامه‌ها را تصمیم‌گیری و به ابلاغ گروه‌ها برسانیم.

وی در ادامه یادآور شد: یعنی الان بخش عمده‌ای از برنامه‌های تئاتر سال 98 تالار وحدت مشخص شده، برنامه ریزی و اعلام شده و به گروه‌ها و افرادی که قرار است برنامه داشته باشن،د اعلام شده است تا آنها هم به دنبال کارهایشان و تمریناتشان بروند.

صفی‌پور در پاسخ به این سؤال که علت اجرا نشدن نمایش «آتش سوزی‌ها» بنا به نوبتی که داشته در تالار وحدت چه بوده است،‌گفت: ما در سال 96 بررسی‌هایمان را انجام دادیم و با دکتر خاکی به توافق رسیدیم؛ قرار شد سال 97 به ایشان زمان بدهیم، زمانی هم که دادیم برای بهمن اسفند 97 بود، کتبی هم به ایشان ابلاغ شد تا برای ادامه کار و گرفتن سالن تمرین و اینها اقدام کند.

وی با بیان اینکه دکتر خاکی به زمان اعلام شده اعتراض داشتند، گفت: به همین دلیل هم ما سعی کردیم که زمان را تغییر دهیم منتها متأسفانه به دلیل پر بودن سالن این امکان در سال 97 فراهم نشد و ما هم در جلسه‌ای که با حضور معاون هنری وزیر ارشاد برگزار کردیم، دو پیشنهاد به دکتر خاکی دادیم؛ یکی خرداد تیر 98 و دوم محرم و صفر 98 که خودشان هم حضور داشتند.

صفی پور در ادامه یادآور شد: آخرین خبری که دارم این است که ایشان این زمان‌ها را هم برای سال 98 کنسل کرده‌اند و حاضر نشده‌اند اجرا برود. همه اینها هم کتبی به او ابلاغ شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که خاکی مدعی شده ابلاغی به او صورت نگرفته است،‌گفت: ما حتی صورت جلسه و سالن رایگان و محل تمرین و اینها را هم به او کتبی ابلاغ کردیم.

صفی‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا حسین پارسائی تصمیم داشته نمایش «بینوایان» را در تالار وحدت به صحنه ببرد یا خیر، گفت: خیر اصلا چنین صحبتی بین ما نشد و از اول هم چنین قراری نبود.

انتهای پیام/