به گزارش پارس به نقل از فارس، تئاتر در استان های کشور به واسطه انجمن هنرهای نمایشی نفس می کشد و زیست می کند. در واقع بازوی فعالیت تئاتر در شهرستان های کشور انجمن های هنرهای نمایشی هستند.

با منفعل شدن انجمن نمایش یک استان تئاتر در در آن منطقه روز به روز تضعیف می شود و در نهایت دچار ایست فعالیت خواهد شد.

انجمن هنرهای نمایشی استان تهران دو سال است که در بلاتکلیفی به سر می برد. با وجود اینکه حسین عاطفی همچنان رئیس انجمن نمایش استان تهران است اما از اردیبهشت ماه سال ۹۰ به دلیل اختلاف با عبدالرضا علی پناه معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران در دفتر کار خود حاضر نشده است.

این در حالی است که در این مدت هیچ یک از مدیران مربوطه اقدامی برای حل مشکلات و یا اینکه جایگزینی را برای حسین عاطفی در نظر نگرفته اند. گویا تئاتر در استان تهران مورد اهمیت مسئولان نیست.

برای انتخاب رئیس انجمن نمایش استان تهران لازم است تا رئیس مرکز هنرهای نمایشی و مدیرکل ارشاد استان تهران در خصوص یک نفر به اتفاق نظر دست یابند سپس وی را به انجمن هنرهای نمایشی معرفی کنند تا حکم صادر شود.

اما دیده می شود پس از گذشت دو سال از عدم حضور حسین عاطفی در انجمن نمایش استان تهران هیچ گونه عکس العملی از سوی مدیران فرهنگی صورت نگرفته است.

در حال حاضر همچنان حسین عاطفی رئیس انجمن نمایش استان تهران است اما وی به دلیل دخالت های معاون هنری اداره کل ارشاد استان تهران در امور تئاتری، دو سال است که از سمت خود کناره گیری کرده است و این باعث شده تا گروه های نمایشی استان تهران در این مدت در بلاتکلیفی باشند.

البته گفته می شود که طی این مدت عاطفی بارها اعلام کرده است تا جایگزینی را برای او انتخاب کنند اما هنوز چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

طی دو سال گذشته مشکلات زیادی گریبانگیر تئاتر در استان تهران شده است به طور مثال تالار محراب با وجود اینکه قرار بود پس از بازسازی زمینه رونق پیدا کردن تئاتر استان تهران فراهم سازد اما نتوانست در این حوزه موفق ظاهر شود. همچنین هیچ گونه کارگاه های آموزشی تئاتر در شهرستان های استان تهران برگزار نشده است.

امید است مدیران فرهنگی مربوطه هر زودتر فردی را که مشکلات تئاتر استان تهران را به خوبی می شناسد و می تواند در رفع آنها موفق باشد را منصوب کنند.