به گزارش پارس نیوز، 

«لطف اله سیاهکلی» رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، درباره اینکه آیا تمامی فعالیت‌های اپلیکیشن‌هایی که توسط سازمان تنظیم مقررات مجوز می‌گیرند زیر نظر شما انجام می‌شود؟ و آیا خارج از این چار چوب می‌توانند کاری انجام دهند؟ گفت: ما در کشورمان برای فضای مجازی مقرراتی نداریم. فضای مجازی وجود دارد و افراد ممکن است خارج از چارچوب، فعالیت‌هایی داشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از فضای مجازی که شامل صوت و تصویر فراگیر است برابر قانون به صداوسیما واگذار شده است. بنابر این افرادی که در حوزه صوت و تصویر فراگیر کار می‌کنند می‌بایست از ما مجوز بگیرند و تحت مقررات ما کار کنند تا در ادامه مسیر شکل مدیریت به گونه‌ای باشد که رسانه‌ها هر چه بیشتر منافع مردم و منفعت عمومی را تامین کنند.

سیاهکلی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آزادانه اینستاگرام و تولید محتوایش بیان داشت: این بحث در اغلب کشورها مطرح است به خصوص کشورهای اروپایی که این سایت‌ها را یو اس بیس می‌نامند و می‌گویند این سایت‌های امریکایی هستند که دارند اروپایی‌ها را اذیت می‌کنند. آنها هم در جهت تنظیم مقررات برای سایت‌های یو اس بیس‌اند، چراکه مابقی افرادی که در اروپا حاضرند بر طبق مقررات عمل می‌کنند و اینها که خارج از اروپا هستند خارج از قاعده عمل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در زمینه‌های مالی، امنیتی و اطلاعاتی یکی از مشکلات اروپا همین است و ما هم این مشکل را داریم و باید برای این موضوع فکر کنیم. حالا اگر اینها جرمی باشد باید جلویشان را بگیرند و دست ما نیست. ما به دنبال اصلاح و مسائل فرهنگی هستیم و جرم‌ها بیشتر به ما مربوط می‌شود تا تخلف‌ها. اگر فردی مجرم باشد کمیته برخورد با جرائم با آنها برخورد می‌کند. اینها روی زندگی مردم اثر می‌گذارند که با پیشنهاد ما مبنی بر اصلاحشان حل می‌شوند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی درباره اعطای مجوز به برخی اپلیکیشن‌های تصویری نیز گفت: آیو، فیلیمو و ... هر دو درخواست مجوز به ما دادند و به زودی آیو مجوز خود را دریافت می‌کند. همچنین در حال حاضر بیشتر از ۳۰ سایت درخواست مجوز ارائه کردند و ما آنها را بررسی کرده و مجوز می‌دهیم و تا الان حدود ۲۷ مجوز اعطا کردیم و در دوره بعدی تعدادی مجوز صادر می‌کنیم.

وی درباره کنترل کردن این اپلیکیشن‌ها نیز گفت: به طور معمول نوع همکاری ما با شرکت‌ها طوری است که سخت‌گیرانه برخورد نمی‌کنیم و قصدمان همکاری است تا کارمان به خوبی پیش رود.