به گزارش پارس نیوز، 

در چند روز گذشته حکم ۸۰ ضربه شلاق فرد محکومی که در شهرستان کاشمر و در یک مراسم عروسی به شرب خمر و نزاع دسته جمعی منجر به قتل اقدام کرده بود، در ملأعام و با رعایت موازین قانونی اجرا شد.

این خبرگزاری  با اشاره به جوسازی و هجمه پراکنی  بلندگوهای تبلیغاتی  غرب  در این باره می افزاید :‎ عفو بین الملل هم که پای ثابت تهیه بیانیه از گزارش های نادقیق رسانه های معاند است، دست به کار شد و این اقدام را به زعم خودش مغایر با قوانین دانست و محکوم کرد.‎این هجمه پراکنی ها در حالی اتفاق افتاد که حقیقت ماجرا از موضوع دیگری خبر می داد.

بنابر اطلاعیه دادستانی کاشمر حکم مربوط به شرب خمر منجر به نزاع و منتهی به قتل عمد در سال ۱۳۸۵ بود هکه شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی کاشمر در سال ۱۳۸۶ آن را صادر می کند و محکوم پس از آن متواری می شود که در نهایت در روز یک شنبه هفته گذشته دستگیر و حکم صادر شده درباره وی اجرا می شود. پیشتر نیز دادستان  کاشمر  تاکید کرده بود : این فرد به خاطر جرم شرب خمر منتهی به نزاع دسته جمعی در مراسم عروسی منجر به قتل مرحوم محمد یوسف پور در سال ۸۵ محکوم به تحمل ۸۰ ضربه شلاق حد در ملأعام شده است.

وی ادامه داد: حکم این فرد به نام (م-ر) متولد سال ۷۰ به دلیل شرب خمر در ملأعام و در میدان نیازمند اجرا شد.

دادستان کاشمر با اشاره به این که در آن زمان چند نفر از جوانان به خاطر شرب خمر، به نزاع پرداختند و در نهایت قتل فردی ۱۷ ساله در خیابان قائم و در یک مجلس عروسی را رقم زدند، تصریح کرد: به رغم این که رای در سال ۸۶ صادر شده، اما از زمان صدور حکم محکوم متواری بوده است. وی افزود: دستگاه قضا با قاطعیت و جدیت با افرادی که به خصوص در مراسم عروسی شرب خمر و اقدام به نزاع های دسته جمعی می کنند، برخورد می کند.

در این میان برخی کاربران داخلی فضای مجازی  با تقدیر از برخورد قاطع قوه قضاییه با مجرمان و اجرای حدود الهی  از اجرای این حکم  در ملأعام  انتقاد و تاکید کردند که در شرایط فعلی  و با توجه به گذشت حدود 10 سال از ارتکاب این جرم  بهتر بود تا برای جلوگیری از موج سواری معاندان و سیاه نمایی آن ها،   این حکم در داخل زندان اجرا می شد.