به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمدجواد ساداتی‌نژاد  با اشاره به پِرتی 45 درصدی منابع مالی، فیزیکی و انسانی آموزش و پرورش ، عنوان کرد: این بازدهی پایین در عمده دستگاه‌های دولتی وجود دارد و فقط مختص آموزش و پرورش نیست.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نبود برنامه اصلی‌‌‌ترین علت بهره‌وری پایین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: برنامه مدون و متقن و بهره‌گیری از چشم اندازهای درست، می‌تواند بهره وری آموزش و پرورش را ارتقا دهد و آموزش و پرورش باید بر اساس اسناد بالادستی به این سمت روی بیاورد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نیروی انسانی مجرب و با انگیزه نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای ارتقای بهره‌وری و بازدهی دستگاه‌ها است که در حال حاضر دستگاه‌های دولتی از این وجه نیز آسیب می‌‎بینند.

ضرورت احیای آموزش‌های ضمن خدمت برای ارتقای بهره وری آموزش و پرورش

ساداتی‌نژاد اصلی‌ترین بخش چالش برانگیز در دستگاه‌های دولتی را فقدان نیروی انسانی توانمند فعال خواند و اضافه کرد: به همین جهت ضرورت دارد که آموزش و پرورش، آموزش‌های ضمن خدمت را برای کارکنان خود پیش بینی کند تا علاوه بر به روز شدن نیروها بازدهی آن‌ها نیز افزایش یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بنابراین ضرورت دارد آموزش و پروش بر اساس مأموریت‌‎های خود در نحوه به کارگیری و فعالیت نیروی انسانی خود بازنگری صورت دهد تا نرخ بهره وری با ساماندهی نیروی انسانی افزایش یابد.

به گزارش خانه ملت، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده است که بر اساس محاسبات اولیه، بهره‌وری بکارگیری منابع اعم از منابع مالی، فیزیکی و انسانی حدود 55 درصد است که قبلا 45 درصد بود. نرخ بهره وری با ساماندهی نیروی انسانی به 55 درصد رسیده است و ما هنوز 45 درصد پرت منابع داریم و از تبعاتش متاثر می‌شویم . /

پایان پیام