به گزارش پارس نیوز، 

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از حضور رئیس مجلس در نشست فردا بعدازظهر این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه فردا بعدازظهر کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه مسائل مختلف مربوط به حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور با حضور آقای لاریجانی بررسی می شود.

وی با اشاره به برخی جزئیات سرفصل های قابل طرح در این نشست گفت: بررسی مباحث مرتبط با شرکت های دانش بنیان، وضعیت پژوهشی دانشگاه ها، نحوه پذیرش دانشجوهای خارجی، مسائل فرهنگی سیاسی دانشگاهها و عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس در حوزه آموزش عالی از جمله مسائل قابل طرح و از دغدغه های اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات است که در نشست فردا مطرح می شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مسئله سرکشی سرزده بازرسان آژانس به برخی دانشگاهها که امنیت حریم علمی کشور را زیر سوال می‌برد و باعث انتقاد اساتید و دانشجویان نیز شده ، در این نشست مطرح می شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز وضعیت اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان و حرف های ضد و نقیض در این حوزه و نیز عدم اجرای قوانین مصوب مجلس در حوزه افزایش حقوق معلمان از دیگر مباحثی است که در نشست فردا با حضور رئیس مجلس مطرح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود اعضاء نقطه نظرات خود را مطرح کنند و رئیس مجلس نیز نظرات و دیدگاه های خود را در این خصوص بیان کند.