به گزارش پارس نیوز، 

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت مسئولان وزارت آموزش و پرورش با تعطیلات زمستانی مدارس، گفت: اعضای کمیسیون از کم و کیف این لایحه اطلاعی ندارند و نمی‌دانند هدف و روند دولت در این زمینه چگونه است؟ و طبق نظر مسئولان آموزش و پرورش مدارس چه زمانی بازگشایی می‌شود؟

وی با بیان اینکه زمان آغاز و پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان چندین سال پیش از سوی مجلس به تصویب رسیده است و به عبارتی شروع و پایان سال تحصیلی مصوبه قانونی دارد، افزود:اگر قرار باشد آموزش و پرورش برنامه زمانبندی شروع و پایان سال تحصیلی دانش آموزان را تغییر دهد قطعاً نیاز به مصوبه مجلس دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تغییر زمانبندی سال تحصیلی، ممکن است نظر شخصی وزیر آموزش و پرورش و یا دولت باشد، اظهار داشت:، اما ممکن است نظر نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی در این زمینه چیز دیگری باشد و ما منتظر هستیم که ببینیم چه لایحه‌ای را به مجلس ارائه می‌دهند.

میرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون در این زمینه لایحه‌ای به مجلس و کمیسیون ارائه شده است، گفت:تا کنون لایحه‌ای در این زمینه به کمیسیون آموزش ارجاع نشده و بررسی این موضوع در دستورکار کمیسیون قرار ندارد.