به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، اتابک نادری درباره جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: تا کنون 20 جشنواره تئاتر استانی برگزار شده که در مجموع 36 اثر برگزیده هیات داوران برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شده است.

وی با اشاره به شیوه نامه جشنواره‌های تئاتر استانی افزود: طبق این شیوه نامه آثار برگزیده هر جشنواره باید قبل از جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرای عمومی خود را پشت سر گذاشته باشند. از آنجایی که جشنواره تئاتر هر استان حرفه‌ای‌ترین اجراهای تئاتر آن استان محسوب می‌شوند باید با بهترین کیفیت به جشنواره تئاتر فجر برسند از این رو پشت سر گذاشتن اجرای عمومی ضرورت دارد.

مدیر هماهنگی تئاتر استان ها توضیح داد: در حال حاضر مشغول بررسی وضعیت اجرای عمومی و کیفیت آثار برای معرفی به مرحله انتخاب جشنواره تئاتر فجر هستیم. همچنین حضور این آثار در همایش تئاتر استان‌ها را هم ارزیابی می‌کنیم. هر گروه باید لوح فشرده اجرای خود را تا یک هفته الی 10 روز بعد از جشنواره تئاتر استانی به هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی ارسال کند.

وی تاکید کرد: بازبینی نمایش ها برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مستقل از این ارزیابی است و ما رعایت شیوه‌نامه برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی را مورد توجه قرار می دهیم.

نادری با اشاره به برخی از مشکلات گزارش شده در داوری نهایی جشنواره ها گفت: جشنواره تئاتر استان ها در سال های اخیر با مدیریت مستقیم ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان برگزار شده و تمامی تصمیم ها از انتخاب آثار و تعداد کارها و فراخوان گرفته تا انتخاب هیات‌های انتخاب و داوری و ... از سوی ادارات کل و هنرمندان استان گرفته می شود.

او افزود: نقش ما تنها نظارت بر آثار انتخاب شده و خروجی جشنواره ها تا جشنواره تئاتر فجر است. قبل از این مرحله دخالتی در روند جشنواره های استانی نداریم.

وی تعداد استان هایی که هنوز جشنواره های تئاتر خود را برگزار نکرده اند 14 استان اعلام کرد که باید تا قبل از 30 آبان به کار خود پایان دهند.