به گزارش پارس نیوز، 

نمایش«کفخواب» به کارگردانی مشترک سعید زارعی و مهسا علافر به مدت سه شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

 به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش«کفخواب» عنوان اثر نمایشی است که کارگردانی مشترک آن بر عهده سعید زارعی و مهسا علافر است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از تاریخ 13 شهریورماه به مدت 3 شب در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شود.

تهیه کنندگی این نمایش بر عهده پردیس تئاتر شهرزاد و موسسه شکوفا است و تمامی عواید این رویداد فرهنگی هزینه تحصیل کودکانی خواهد شد که به عنوان بازیگر در این نمایش به روی صحنه خواهند رفت.

نکته قابل توجه در خصوص این اجرا این است که، کودکانی که در مقام بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند، از میان کودکان موسسه شکوفا انتخاب شده اند و همگی از علاقه مندان به حوزه هنر بوده‌اند که در یک ماه اخیر به همت سعید زارعی و مهسا علافر برای بازیگری تئاتر تربیت شده اند و تمرین کردند.
سجاد افشاریان تنها چهره‌ای است که در مقام بازیگر در کنار این کودکان روی صحنه خواهد رفت.
این اجرای خیریه فقط برای سه شب در تاریخ های ۱۳، 14 و 15 شهریور روی صحنه می‌رود و پیش خرید بلیت‌های این نمایش در سامانه تیکت آغاز شده است، لازم به ذکر است که تمامی عواید این نمایش خرج تحصیل کودکان موسسه شکوفا خواهد شد.
بعد از نمایش «شرقی غمگین» و «در نیومده بود» این سومین نمایش سعید زارعی و نخستین تجربه کارگردانی مهساعلافر، بازیگر سینما در حوزه تئاتر است.

بلیت فروشی «آلبوم خانوادگی» آغاز شد

بلیت فروشی نمایش «آلبوم خانوادگی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشم زاده همزمان با آغاز فروش بلیت سه روز اول آغاز شد.

بلیت فروشی سه روز ابتدایی این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشم زاده، در سایت تیوال آغاز شده و همزمان پوستر آن با عکاسی و طراحی موسی هاشم زاده رونمایی شد.

این نمایش، اجرایی مبتنی بر بدن، ژست و تاتر تصویر محور است که از ١٢ شهریور ساعت ٢١ در سالن شماره ٢ عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه خواهد رفت. و بزودی بلیت فروشی این نمایش آغاز خواهد شد.

طراحی پوستر «آلبوم خانوادگی» برگرفته از تابلوی معروف «تدفین مسیح» اثر نقاش شهیر ایتالیایی، میکل آنجلو مریسی کاراواجو است.

نمایش «آلبوم خانوادگی» درباره پدر خانواده ای در قرون وسطاست که مراسم احتضارش در حال برگزاری است و خانواده اش برای این مراسم جمع شده اند و مرضیه شاطرطوسی، نونا نیسی، مریم قاسمی، امین بشارتی، کیمیا شهریه، علیرضا عزیزی، محمد علی ترابیان بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل گروه عبارتند از: نویسنده دوم : پریسا کیومرثی، آهنگساز : حسین عطری، طراح صحنه : سعید هاشم زاده، دکور : رضا غیور. موسی هاشم زاده.مهدی غلامی. طراح لباس و گریم : سحر پیله ور، امور رسانه ای : میثم محمدی، منشی صحنه و برنامه ریز: نازنین احسانی، دستیاران کارگردان: میثم شیخی و آذین دهقان، عکس و مستند: کسری بردبار، عکاس مهمان و تیزر : علیرضا عزیزی، طراحی و عکاسی پوستر : موسی هاشم زاده، تهیه کننده: گروه مواجهه.

سعید هاشم زاده پیش از این نمایش های «بایگانی برای یک مسئله شخصی»، «اسب مرده» و «اتللو یک کولاژ» را روی صحنه برده است.

اجرای مجدد میکروتئاتر «دینید اینچ» به مدت یک هفته

میکروتئاتر «دینید اینچ»، به کارگردانی فریبرز کریمی، به مدت شش روز در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

این میکروتئاتر پیش از این در عمارت روبرو اجرا شده و با استقبال مخاطبان همراه بود.

«دینید اینچ» با استفاده از تکنیک‌های قصه‌گویی در فرم میکروتئاتر، از خاطره‌ای در نوجوانی آغاز می‌شود و به دنیایی فانتزی می‌رسد.

عوامل این اجرا:ایده، متن و کارگردانی: فریبرز کریمی،طراح ماکت: نیما تبریزی،گرافیک: پرناز کریمی،دستیار کارگردان: آزاده مردانی

طراحی اشیا: آوا درویشی،آهنگساز: کسرا پاشایی،ساخت تیزر: محمدباقر کشاورز،برنامه‌ریز: امین فروتن،مدیر پروژه و روابط عمومی: ثمین مهاجرانی.

این نمایش از یازدهم شهریور ماه هر روز ساعت 19 اجرا می‌شود. دانشجویان می‌توانند بلیت‌ این نمایش را به صورت حضوری با تخفیف ویژه دانشجویی خریداری کنند.

سیدعلی صالحی نمایش «مرگ و پنگوئن» را افتتاح می‌کند

سیدعلی صالحی یکشنبه یازدهم شهریور نمایش «مرگ و پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی را افتتاح می‌کند.

سیدعلی صالحی -شاعر و نویسنده- یازدهم شهریور ساعت ۲۰:۳۰ نمایش «مرگ و پنگوئن»را در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر افتتاح می‌کند. نمایش‌نامه‌ی «مرگ و پنگوئن» را محمد چرم‌شیر بر اساس رمانی با همین نام اثرآندری کورکف به نگارش درآورده است و پیام دهکردی آن را کارگردانی می‌کند.

به ترتیب الفبا مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیکساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور، باران وقارکاشانی در این نمایش بازی می‌کنند.پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش با تخفیف در سامانه تیوال آغاز شده‌است.

گروه تئاتر امید تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد، این گروه در سال 1387 به سرپرستی پیام دهکردی با هدف ایجاد فضایی ضروری میان تئاتر دانشگاهی و تئاتر حرفه‌ای،بستری مناسب برای معرفی چهره‌های تازه و همچنین پی‌ریزی ساز و کاری مناسب برای تولید تئاتر خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه برای اولین بار جشنواره‌ای کاملا خصوصی را در پنج دوره به نام جشنواره تئاتر امید برگزار کرده است. از دیگر فعالیت‌های آن می‌توان به تولید آثار نمایشی و ثبت موسسه فرهنگی هنری تئاتر امید پیام دهکردی در لاهیجان اشاره کرد.

وحید لک (مجری‌طرح و مدیرتولید)، مجتبی رجبی (طراح صحنه)،عابس خلقی (طراح نور)،ندا نصر (طراح لباس)، آنکیدو دارش (موسیقی)، ماریا حاجیها (طراح گریم)،رویا ناصری (طراح و سازنده عروسک)،مرتضی اتابکب (طراح پوستر و بروشور)، شقایق باقری (معلم آواز)، منصور نصیری و امید رجائی (گروه کارگردانی)، مرتضی زمانی، طلا سپهرم (عکاس)، فواد خراباتی (مدیر روابط‌عمومی)، بابک مینایی (فیلمساز پشت صحنه)، علیرضا اسدنژاد (دستیار فیلمساز) و آوا فیاض (مشاور تبلیغات و رسانه) عوامل نمایش «مرگ و پنگوئن» هستند.

«تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کُشت؟» در عمارت نوفل لوشاتو

نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» به نویسندگی و کارگردانی مینا میرزاآقا از نهم تا نوزدهم شهریورماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

نمایش «تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟»، اقتباسی از داستان کوتاه «گودال» نوشته «آلیس مونرو» نویسنده کانادایی است که توسط مینا میرزاآقا در قالب نمایشنامه نوشته و کارگردانی شده و اجراهای خود را از روز نهم شهریورماه در عمارت نوفل لوشاتو آغاز خواهد کرد. این نمایش مانند دیگر داستان‌های مونرو، به چالش‌های ذهنی زنی می‌پردازد که با اتفاقات گذشته‌اش درگیر شده است.

محمدصادق ملک، نسیم عرفانی و پریسا محمدی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. وانیا خطیبی‌زاده و تیبا فتحی نیز بازیگران کودکی هستند که یک‌شب درمیان، نقش کاراکتر کودک نمایش را بازی می‌کنند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: باربد طولابی (مجری طرح)، محمد ابهری و مارسل داوودی(دستیاران کارگردان)، مهشید جوادی (طراح صحنه)، زهرا بهرامی (دوخت لباس)، محمود صادقی (ساخت دکور)، مسعود لطفی (مدیر صحنه)، سپیده امیری و سروش رازی (گریم)، مصطفی اسفندیاری (طراح نور)، فاطمه رضایی (دستیار نور)،‌ بهناز میررضا (دستیار صدا)، هومن ملکی(تیزر)، مسعود حمزه‌ای (انیمیشن)، رژین دلفان (عکاس)، صوفیا نصرالهی(مشاور رسانه‌ای) با تشکر از احمدرضا حجارزاده، تهران تماشا (مجری تبلیغات)، امین یاوری(طراح گرافیک).

«تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟» به دلیل فرا رسیدن دهه محرم اجراهای محدودی خواهد داشت.

این نمایش هر روز، ساعت۱۹:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، بعد از تقاطع خیابان رازی،کوچه زیبا، پلاک1 اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند از طریق سایت تیوال یا مراجعه حضوری به تماشاخانه، نسبت به رزرو و خرید بلیت اقدام بکنند.