به گزارش پارس نیوز، 

فرزاد حسنی گوینده و مجری رادیو تلویزیون ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم حسین عرفانی گفت: وجه آموزشی که باید در هنر دوبله به آن توجه می شد، اساتیدی چون حسین عرفانی و دیگر عزیزان هنر دوبله در تمام مراحل زندگیشان انجام داده‌اند، یعنی کنار این استادان نشستند و از روی دست آنها دیدند که مهمترین وجه آموزش است.

وی با بیان اینکه  آموزش دوبله سینه به سینه است و مرام استاد و شاگردی دارد، گفت:حسین عرفانی و دیگر دوستانشان برای جوانان هیچ وقت کم نگذاشته اند. شما شاهد هستید که اساتیدی مانند این عزیزان چگونه برای یک فیلم سینمایی از هشت صبح تا هشت شب در استودیو کار می کنند و می ایستند.

مجری برنامه های رادیویی بیان کرد: البته امروز همه کارها کامپیوتری شده است و آن امکانات تمرین دیگر وجود ندارد، جای این اساتید و بزرگان نشستن کار کسی نیست اما در کنار آنها بودن بسیار کمک می کند.

وی گفت: دوبله عرصه استاد و شاگردی است و حسین عرفانی هیچ گاه برای تربیت نیروهای جوان و جدید آن کم نگذاشت.

حسنی در پایان گفت: اساس دوبله همسو بودن استاد و شاگرد باهم است تا دیگر نیروهای جوان نیز هم‌پای بزرگان دوبله شوند. دوبلاژ ما در دهه 30 و 40 به جایگاهی رسیده است که اگر بخواهیم دوباره آن جایگاه را تکرار کنیم، جوان ها بیش از پیش باید تلاش کنند تا به آن سطح برسند.

انتهای پیام/