به گزارش پارس نیوز، 

 آبان و آذر امسال سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران و دوازدهمین جشنواره فیلم مستند ایران «سینما حقیقت»، برگزار می‌شوند و هر دو به روال سال‌های قبل در بخش مسابقه بین‌الملل جوایز نقدی‌شان را قرار است به دلار یا یورو به برگزیدگان اهدا کنند، اما پیش بینی می‌شود به دنبال گرانی ارز تغییراتی در این باره پیش خواهد آمد.

براین اساس در جشنواره فیلم کوتاه حدود 20 هزار دلار به برگزیدگان اهدا می‌شود که بیشترین آن جایزه بزرگ جشنواره با رقم پنج هزار دلار است.

دراین باره سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره به ایسنا گفت: پیش از این جوایز بخش بین‌الملل به یورو پرداخت می‌شد ولی امسال هم میزان جوایز کم شده و هم اینکه جوایز نقدی دلاری اهدا خواهد شد.

به گفته او جایزه بزرگ جشنواره که در دوره‌های قبل 6هزار یورو بود امسال به پنج هزار دلار تغییر یافته است.

موسوی تاکید کرد: این جوایز نقدی پیش از این تامین شده و در این گرانی ارز مشکلی بابت پرداخت آن‌ها نیست. ضمن اینکه برای اقامت مهمانان خارجی با هتلی قرارداد بسته‌ایم که به صورت اسپانسر در کنار جشنواره است و با رقم مناسبی به توافق رسیده‌ایم و هزینه پرواز میهمانان هم برعهده خودشان خواهد بود.

همچنین درباره جوایز بخش بین‌الملل جشنواره مستند سینما حقیقت، صفاجو مدیروابط عمومی جشنواره و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان کرد: با توجه به جایگاه بین‌المللی جشنواره امکان حذف جوایز و تغییرات آنچنانی نیست به همین دلیل تا این لحظه تصمیمی برای تغییبر گرفته نشده است و همان میزان قبل اهدا می‌شود که جایزه بزرگ با رقم پنج هزار دلار خواهد بود.

او افزود: با این حال با توجه به شرایط ارزی، در دعوت از میهمانان خارجی محدودیت بیشتری خواهیم داشت و تاکید بر حضور کیفی‌تر آن‌ها خواهیم داشت.

صفاجو تاکید کرد: بنا برشرایط فعلی و تفاوت میان جوایز داخلی و خارجی، رقم جوایز بخش مسابقه ملی نیز افزایش خواهد یافت.